Blogi

Õpetajakoolitus Maltal

03.11.2016

Mõnikord võib juhtuda, et saad rohkem, kui unistada oled julgenud. Minu ettekujutuses käisid välismaal koolitustel võõrkeelte õpetajad. Sel suvel õnnestus tänu Erasmus+ programmile ka minul, eesti keele õpetajal, ennast Maltal täiendamas käia. Valik langes ETIle (Executive Training Institute Malta). Nädalane täienduskoolitus kandis nimetust Spice Up Your Teaching Methodology In Practice Today.

Kursuse nimetus oli kõlav, koolitaja professionaalne, teemad huvitavad, uusi ideid palju, aga kokkuvõttes julgen arvata, et meie oma Piret Kärtner, Leelo Kingisepp ja Mare Kitsnik on suurepärased koolitajad ning teevad Eesti samal tasemel  koolitusi. Osalejate rõõmuks oli igal õhtul suurepärane kultuuriprogramm ja lisaboonusena õppisid (või lihvisid) kõik õpetajad tegevuste käigus ka inglise keelt.

Üheks huvitavamatest käsitletud teemadest oli kollokatsioon. See käsitleb  sõnu, millel on küll sarnane tähendus, aga mida ei saa omavahel asendada, nt modaalsõnad:Ma oskan ujuda. Kas ma tohin kommi võtta? Suudan joosta 10 kilomeetrit. Kas ma saan Sind aidata? Inglise keelde võib kõik need tõlkda can, be able to, aga eesti keeles kõiki neid tegusõnu omavahel asendada ei ole võimalik. Teise näitena- miks juuksed on hõredad, supp on vedel, raamat on õhuke ja inimene on peenike? Kõigi nende omadussõnade vastandsõna on ju paks! Kollokatsiooni õppimisel ja õpetamisel  võib lisaks traditsioonilistele meetoditele kasutada ka perepilti, popansamblite nimesid või Stingi laulu.

Põnevad olid ka teemad videomaterjali ning muusika tunnis kasutamisest. Nimetage 10 asja, mida te võite näha ning 10 tegevust, mida te võite teha ujulas. Seejärel vaatab üks paariline videot ja kirjeldab teisele, mis seal toimub. Kas on näha neid asju ja tegevusi, mis ennist välja sai mõeldud?  Selle video puhul pole õpitav keel oluline, sellepärast saab seda kasutada ka eesti, rootsi või hiina keele tunnis.

https://www.youtube.com/watch?v=gZujYUcY5xc

Ametite õppimiseks/kordamiseks võib vaadata seda videot. Õppijate naerunäod on garanteeritud.

https://www.youtube.com/watch?v=4mH2nW4OgQk HYPERLINK “https://www.youtube.com/watch?v=4mH2nW4OgQk&t=118s”& HYPERLINK “https://www.youtube.com/watch?v=4mH2nW4OgQk&t=118s”t=118s

Palju erinevaid ideid võib saada järgnevast popurriist. Vaata, muhele ja mõtiskle, mis taseme ja missuguse teema juures neid kasutada võiks.

https://www.youtube.com/watch?v=aezWJsF7mBE HYPERLINK “https://www.youtube.com/watch?v=aezWJsF7mBE&t=460s”& HYPERLINK “https://www.youtube.com/watch?v=aezWJsF7mBE&t=460s”t=460s

Inglise keele õpetajale on kasuks ka veebileht, kust leiab sadu valmis tunnikavasid, kuidas popmuusikat inglise keele tunnis kasutada.

http://www.tuneintoenglish.com/

Tunni ettevalmistamisel ja pildimaterjali otsinguil võib abi olla sellest veebilehest.

http://www.freedigitalphotos.net/

Kui soovid Malta koolituse kohta rohkem teada, siis ootan Sind 11.nov kell 14.00 Multilingua õpetajate õpituppa!

Ly