Moonika Meltsa

Londonis puutusin esimest korda kokku intensiivse keeleõppega (kokku 1 nädal ja 30 tundi Intensive Business English 30+ grupiõpet). Õppetöö toimus ajavahemikus kella 09-17:00 minigrupis. Kuigi täitsin ka eelküsitluse veebis, siis enne gruppidesse määramist tehti kohapeal veel kiirintervjuu keeletaseme ja õpisoovide täpsustamiseks.

Koos minuga oli meid grupis kokku 5. Teised õppijad olid juhid või tippspetsialistid teistest riikidest (Türgist, Itaaliast, Prantsusmaalt, Saksamaalt) ja vanemad kui 30 aastat.  Üks kooli gruppide komplekteerimise põhimõtteid ongi kokku panna eri rahvustest grupp, et tagada ühise suhtluskeelena inglise keele kõnelemine. Kooli sisekorra üks nõuetest on, et koolis räägitakse ainult inglise keeles. Lisaboonusena õpib koolis palju ka teiste kultuuride kohta, mis isiklikult minu jaoks oli väga huvitav ja eluline.

Kooli direktor oli väga kena ja viisakas, käis õpilastega lõuna ajal juttu puhumas (parandas hääldusi), tutvustas kooli võimalusi ja küsis tagasisidet. Ta oskas jätta mulje, et õpilased on alati kooli tagasi oodatud, mitte ainult õppima vaid ka kui kogukonna liikmed. Kogu kooli personal, eesotsas direktori ja õpetajatega, k.a. köögitiim ja koristajad olid sõbralikud, abivalmid ja viisakad. Isegi kui see oli neil sisse õpitud, oli see äärmiselt meeldiv. Selline olek kandus üle ka õpilastele, keda oli koolis korraga umbes 50 ja omavahel sõbruneti kiiresti. Suhtlemishirm ja valehäbi kadusid ruttu ja inimesed lõid õitsele.

Kooli õpetajad olid ülimalt profid, lisaks põlisinglasteks olemisele ka väga kultuuriteadlikud ja parajalt ranged, samas viisakad. Õppeprogramm oli kokku pandud minu vajadusi arvestades ja piisavalt intensiivne. Meeldis ka, et teine pool päevast oli väga praktiline: läbirääkimiste, presentatsiooni või videokonverentsi simulatsioon. Õpetajad andsid igale õpetajale personaalset tagasisidet, mis võimaldas oma vigadest koheselt õppida.  Sõnade häälduse ja keelerütmiga sai kõvasti tööd tehtud, see on asi, mida Eestis väga ei saa. Tihti küsiti ka päeva sees, et millele me rohkem rõhku pöörata tahame. Hea täiendus oli veel veebikeskkond iseseisva õppe jätkuvõimalusena. Kool pakkus ka vahetusvõimalust õpilastele, kes oma õpetaja või grupiga mingil põhjusel rahul ei ole. Samuti hindan „social program“ võimalust, millesse kool ise kõvasti panustab, sest enamus õppijaid tulevad kooli üksi. Programm aitab inimestel kiiresti sotsialiseeruda ja keelt praktiseerida.

Minu jaoks oli London School of English asukoht suurepärane.  Kool asus minu majutuskohast 30 minutise jalutuskäigu kaugusel. Vajadusel oleksin ka bussiga, mis on Londonis taskukohane transpordivahend, kergelt kooli saanud. Kool ise on väga ilus ja kaasaegne, kaunis ning turvalises ümbruses. Õpilaste käsutuses olid õppeklassid koos tehniliste vahenditega, tasuta wi-fi, paljundusmasin jmv. Andmekaitse nõudeid jälgiti rangelt. Võõraste majja sisenemise vältimiseks pidid kõik koolis viibijad kandma kaelapaelu, õpetajad siniseid ja õpilased rohelisi. Ühiskasutatavate ruumide hügieen oli eeskujulik. See jättis koolist korrektse ja turvalise mulje. Kokkuvõtteks võin öelda, et mina isiklikult jäin väga rahule ja hindan kooli poolt pakutud õpet selle maksumuse vääriliseks.

Tänan väga ka Multilingua Keelekeskust abi eest, mida mulle osutati Londoni partnerkooli vahendades. Mul polnud muud muret, kui lihtsalt kohale minna ja kõik sujus väga hästi?