1. Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Multilingua Keelekeskus OÜ
2. Õppekava nimetus:
Itaalia keele B1+-taseme vestluskursus
3. Õppekavarühm
„Keeleõpe“
4. Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides):
B1+-taseme vestluskursuse kogumaht on 40 akadeemilist tundi, millest 30 tundi on kontaktõpet ja 10 tundi iseseisvat tööd
5. Õppekava koostamise alus:
Euroopa keeleõppe raamdokument: õppimine, õpetamine ja hindamine
“Euroopa keeleõppe raamdokumendi sõsarväljaanne 2023”
6. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:
Täiskasvanud, kes on lõpetanud itaalia keele B1 taseme keelekursuse Multilinguas või mõnes teises keeltekoolis või on sooritanud B1 taseme eksami ja soovivad värskendada oma vestlusoskust või on omandanud keele tasemel B1 ja soovivad arendada oma vestlusoskust.
7. Õppe eesmärk:
Laiendada sõnavara, omandada suulise keeleoskuse tase B1 vestluskursusel õpitud teemade raamides, mis võimaldab toime tulla igapäevastes korduvates suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel rutiinsetel teemadel.
8. Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:
1. saab aru peamisest mõttest ja olulisematest üksikasjadest tuttaval teemal (päev, reisimine, söök-jook, vaba aeg jne), suudab järgida juhiseid, mõistab faktiteavet igapäevaeluga seotud, aktuaalsetel või õppijale huvi pakkuvatel teemadel;
2. tuleb toime enamikus praktilistes olukordades nagu info küsimine, selgituse palumine, oma arvamuse avaldamine, ettepanekute tegemine. Oskab ettevalmistuseta vestelda tuttaval, huvitaval või olulisel teemal (päev, reisimine, söök-jook, vaba aeg jne), oskab kirjeldada kogemusi, sündmusi ja kavatsusi, samuti põhjendada oma seisukohti, ning avaldada oma arvamust.
9. Õppesisu teemavaldkondade kaupa:
Teemad:
1. Igapäevaelu
Igapäevased tegevused, vaba aja tegevused, tüüpilise päeva kirjeldamine, ajaväljendid, oma ajakava ja harjumuste kirjeldamine, nädalavahetus.
2. Poed ja supermarketid
Riiete, toidu ja majapidamistarvete ostmine. Kasulikud väljendid hindade, suuruste ja allahindluste küsimiseks. Toidukaupade ostmine turult või supermarketist. Dialoogid müüjatega.
3. Reisimine lennuki, bussi ja rongiga
Piletite broneerimine, info küsimine jaamast või lennujaamast, siltide ja teadaannete lugemine, minevikus toimunud reisist rääkimine, positiivsed ja negatiivsed kogemused.
4. Apteek ja esmaabi
Sümptomite kirjeldamine, abi või meditsiinilise nõu küsimine, ravimite ostmine, hädaolukorra väljendid, dialoogid apteegis või arsti juures.
5. Restoranid ja toit üldiselt
Tellimine restoranis või kohvikus, tüüpilistest toitudest rääkimine, maitse-eelistuste väljendamine, kellegi õhtusöögile kutsumine, dieetidest või allergiatest rääkimine.
6. Kodu ja elukoht
Oma kodu kirjeldamine, korteri otsimine, sõnavara ruumide, mööbli ja kodumasinate kohta, oma linna või naabruskonna kirjeldamine.
7. Vaba aeg ja hobid
Lemmiktegevused nagu sport, muusika, kino, lugemine. Rääkimine sellest, mida vabal ajal tehakse. Kellegi ühisele tegevusele kutsumine.
8. Seltsielu ja suhted
Uute sõprade leidmine, enda tutvustamine, kutsete tegemine ja neile vastamine, arvamuste ja tunnete väljendamine, kultuurilised tavad sotsiaalsetes olukordades.
9. Pühad ja traditsioonid
Pühadest ja erilistest sündmustest rääkimine, peretraditsioonide kirjeldamine, kuidas tähistatakse sünnipäevi, pulmi ja riiklikke pühi, isiklike lugude jagamine.
10. Linnas liikumine
Tee küsimine ja juhiste andmine, linnas asuvate kohtade kirjeldamine, märkide mõistmine, sõnavara avalike teenuste kohta nagu postkontor, pank, jaam, kaardi kasutamine.
Grammatika:
• Ebareeglipäraste tegusõnade põhivormid konjunktiivis ja tingivas kõneviisis.
• Ebareeglipärased vormid tingimuslausete moodustamisel.
• Sõnavara laiendamine keerukate lausete analüüsi kaudu ning liht- ja liiteessõnade erinevate variatsioonide kasutamine.
• Intensiivne vestlus klassis loodud teemadel.
10. Õppemeetodid:
Rakendatakse paindlikku metoodilist käsitlust, mis võimaldab õpet kohandada õppija vajadustele. Kasutatakse erinevaid aktiivõppe meetodeid sh rollimängud, simulatsioonid, õppemängud, mida rakendatakse paaris-, väikegrupi- või rühmatöös. Töö autentsete algmaterjalidega. Kasutatakse ka kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õpikeskkondi.
11. Iseseisev töö:
Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks, sõnavara õppimine. Iseseisev õppimine digikeskkonnas.
12. Õppekeskkonna kirjeldus:
Multilingua Keelekeskuse õpperuumid asuvad Tallinnas aadressil Roosikrantsi 11, 2. korrus.
Õppetöö läbiviimiseks on kohaldatud seitse ruumi, mis on sisustatud laudade ja toolidega. Iga õpperuum on varustatud digitaalse tahvli ja arvutiga, lisaks riiulitega õppematerjalide tarbeks. Lisaks õpperuumidele on Multilingua Keelekeskuses avatud kontoriruum, kus asub kooli raamatukogu koos paljundusmasina ja printeriga, lisaks on õpetajate töö- ja puhkeruum, varustatud arvutite ja printeriga. Multilingua Keelekeskuse kasutuses olevad ruumid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Ruumid on ligipääsetavad ratastooliga.
Veebikursus toimub keskkonnas Zoom, Teams või Skype. Veebikursuse läbiviimiseks on tehnilistest vahenditest õpetajal kasutada arvuti, kõrvaklapid, mikrofon ja veebikaamera. Õppijatel on vaja arvutit (sobib ka nutitelefon, tahvelarvuti) ja internetiühendust.
13. Õppematerjalide loend:
• Lorenza Fonzari Cominciamo! Alustame!
• Itaalia keele õpik IN ITALIANO
• Berlitz – Itaalia keele grammatika
• Dmitri Tsiskarasvili – Itaalia keele õpik
• Tommaso Bueno “Italiano facile!”
14. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundides ja lõputesti sooritamine. Kursuse lõpus tuleb sooritada koolitusfirmasisene kursuse lõputest, mis hõlmab kuulamist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.
15. Hindamismeetod. Hindamiskriteeriumid:
• Kuulamine – saab aru küsimustest ja kuuldud info, raadio- või telesaate põhisisust
• Rääkimine – räägib ettevalmistuseta endast, oma päevast, reisimisest, söögist-joogist, vabast ajast jne
16. Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend):
Tunnistus mooduli läbimise kohta väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud st, et õppija on osalenud vähemalt 70% kontakttundides ja sooritanud lõputesti. Tunnistusel on kirjas õppija nimi ja isikukood, läbitud kursuse ja õppekava nimetus, kursuse maht ehk akadeemiliste tundide arv, kursuse toimumise aeg, Multilingua Keelekeskuse registrikood ja registreerimisnumber EHIS-es, tegevusloa number ja kuupäev. Tunnistus on allkirjastatud kursuse läbi viinud õpetaja või keelekeskuse esindaja poolt. Tunnistuse juurde kuulub lisa, kus on märgitud omandatud õpiväljundid ja õpiväljundite saavutatuse hindamise viisid.
Tõend kursusel osalemise kohta väljastatakse õppija soovil ka siis, kui õpitulemusi ei saavutatud (lõputesti ei sooritatud), kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides. Tõendi allkirjastab keelekeskuse esindaja.
Tunnistusi ja tõendeid võib väljastada kas paberkandjal või elektrooniliselt.
17. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Itaalia keele kursusi läbi viivad õpetajad omavad kõik õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele itaalia keele õpetamise pikaajalist kogemust.
18. Õppekava kinnitamise aeg: 25. märts 2025