- Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Multilingua Keelekeskus OÜ - Õppekava nimetus:
Inglise suhtluskeele A2-taseme õppekava - Õppekavarühm „Võõrkeeled ja -kultuurid“
„Keeleõpe“. - Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides):
72 akadeemilist tundi, millest 48 tundi on kontaktõpet ja 24 tundi iseseisvat tööd. - Õppekava koostamise alus:
Euroopa keeleõppe raamdokument
Euroopa keeleõppe raamdokumendi sõsarväljaanne 2023
Marju Ilves “Algaja keelekasutaja. A2-taseme eesti keele oskus”
- Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:
Täiskasvanud, kes vastavad vähemalt ühele järgnevale tingimusele:
- on lõpetanud A1 taseme keelekursuse mahus 100 tundi või rohkem,
- on lõpetanud A1.2 taseme keelekursuse mahus 50 tundi või rohkem,
- on sooritanud Multilingua kodulehel oleva testi tasemele A1.2 (tase olemas), soovitus kursuse valikuks A2 või A2 taseme moodul 1 (A2.1).
- Õppe eesmärk:
Omandada suhtluskeele tase A2, mis võimaldab toime tulla igapäevastes korduvates suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel rutiinsetel teemadel - Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:
- saab õpitud teemade raames aru fraasidest, mis on vahetult seotud igapäevaste suhtlussituatsioonidega (pere, sisseostud, kodukoht, töö).
- saab õpitud teemade raames aru lühikestest lihtsatest tekstidest ja isiklikest kirjadest, leiab infot lihtsatest igapäevatekstidest (reklaamid, tööpakkumised, menüüd, sõiduplaanid), kui need sisaldavad sagedasti kasutatavaid ja rahvusvahelise levikuga sõnu.
- saab õpitud teemade raames hakkama igapäevaste tüüpiliste suhtlusülesannetega, räägib kaasa, kirjeldab lihtlausetega oma perekonda ja teisi inimesi, elutingimusi, haridust ja tööd.
- teeb õpitud teemade raames märkmeid ja koostab teksti visiitkaardi andmete põhjal.
- Õppesisu teemavaldkondade kaupa:
- Isikuandmed ja pere. Dokumendid
Tervitused, kõneetikett, tutvumine, tutvustamine, lihtsam enesekohane informatsioon. Tähestik, inglise keele hääldus, Inglise nimed, ankeediandmed, küsisõnad. - Kodumaa, rahvused, keeled
Päritolu ja kodumaa kirjeldamine. Rahvused ja keeled. Inglismaa ja Eesti geograafia, suuremad linnad, saared jne. - Haridus, elukutse, töö
Õpingud, elukutse valik. Erialad ja ametid. Keeleoskus. Tööpakkumiskuulutused, tööintervjuu, tegevused tööl, tööpäeva kirjeldamine. - Vaba aeg, harrastused ja meelelahutus
Vaba aja veetmise eelistused. Kino, teater, kontsert jm kultuuriüritused. Pühad ja tähtpäevad. Peretraditsioonid. Faktiinfo mõistmine ja kasutamine. Kutse. - Söök ja jook
Põhisõnavara.. Kohvikud, restoranid jm toitlustusasutused. Menüü mõistmine, tellimine. Toitumisharjumused. - Info meie ümber
Kuulutused, teadaanded, reklaam. Kohad ja tegevused. - Ilm ja loodus
Ilmateate mõistmine ja ilma kirjeldamine. Aastaajad. - Reisimine, transport, puhkus
Ühistransport, reisi planeerimine, piletiostmine. - Minu päev ja aeg
Päeva kirjeldus. Tegevused. Ajamõisted ja kokkulepped.
Lisaks võidakse kursuse jooksul vajadusel ja valikuliselt läbivate teemadena käsitleda ka teisi A2-taseme teemasid.
Grammatika
Grammatika:
- Question words
- Present tenses
- Past tenses
- Quantity much and many
- Articles
- Verb patterns
- Present Perfect and Past Simple
- First conditional
- Articles
- Indirect questions
- Imperatives
- Prepositions of direction,
- Prepositions of place
- Comparative adverbs
- Negative questions
- Õppemeetodid:
Rakendatakse paindlikku metoodilist käsitlust, mis võimaldab õpet kohandada õppija vajadustele. Kasutatakse erinevaid aktiivõppe meetodeid sh rollimängud, simulatsioonid, õppemängud, mida rakendatakse paaris-, väikegrupi- või rühmatöös. Töö autentsete algmaterjalidega sh video vaatamine ja analüüsimine, lugemis- kuulamis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused. Kasutatakse ka kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õpikeskkondi. - Iseseisev töö:
Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks, sõnavara õppimine, praktiseerimine keelekeskkonnas. Iseseisev õppimine digikeskkonnas. - Õppekeskkonna kirjeldus:
Multilingua Keelekeskuse õpperuumid asuvad Tallinnas aadressil Roosikrantsi 11, 2. korrus.
Õppetöö läbiviimiseks on kohaldatud seitse ruumi, mis on sisustatud laudade ja toolidega. Iga õpperuum on varustatud digitaalse tahvli, arvuti, projektori ja pabertahvliga, lisaks riiulitega õppematerjalide tarbeks. Lisaks õpperuumidele on Multilingua Keelekeskuses avatud kontoriruum, kus asub kooli raamatukogu koos paljundusmasina ja printeriga, lisaks on õpetajate töö- ja puhkeruum, varustatud arvutite ja printeriga. Multilingua Keelekeskuse kasutuses olevad ruumid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Ruumid on ligipääsetavad ratastooliga.
Veebikursus toimub keskkonnas Zoom, Teams või Skype. Veebikursuse läbiviimiseks on tehnilistest vahenditest õpetajal kasutada arvuti, kõrvaklapid, mikrofon ja veebikaamera. Õppijatel on vaja arvutit (sobib ka nutitelefon, tahvelarvuti) ja internetiühendust.
- Õppematerjalide loend:
- John and Liz Soars New Headway elementary Oxford University Press
- Simon Clarke In Company elementary Macmillan
- Ian Badger, Pete Menzies English for Business Life pre-intermediate Marshall Cavendish Education
- Bruce McGowen and Vic Richardson Clockwise pre-intermediate Oxford University Press
- Raymond Murphy English Grammar in use Cambridge University Press
- Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundides ja lõputesti sooritamine.
Kursuse lõpus tuleb sooritada vastavalt õpitud kursusele/tasemele koolitusfirmasisene lõputest, mis hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele. - Hindamismeetod. Hindamiskriteeriumid:
- Kuulamine – saab aru lihtsamatest küsimustest ja kuuldud info põhissisust. Lõputestis hindamiseks kuulatakse dialoogi ja vastatakse kas valikvastusega või vabade vastustega küsimustele põhisisu kohta.
- Lugemine – mõistab lihtsamate tekstide sisu, lünkharjutuste tegemisel tunneb ära korrektse grammatilise vormi, arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil. Lõputestis hindamiseks kontrollitakse valikvastustega harjutusega või tekstijärgsete küsimustega.
- Rääkimine – räägib lihtsamate lausetega endast, oma perest, igapäevaelust ja tööst. Lõputesti suulises osas kirjeldab pilti.
- Kirjutamine – koostab lühikese kirja, moodustab grammatiliselt korrektseid lauseid. Lõputestis koostab teksti visiitkaardi andmete põhjal.
- Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend):
Tunnistus väljastatakse kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud st, et õppija on osalenud vähemalt 70% kontakttundides ja sooritanud lõputesti. Tunnistusel on kirjas läbitud kursuse nimetus, kursuse maht ehk akadeemiliste tundide arv, kursuse toimumise aeg, Multilingua Keelekeskuse registrikood ja registreerimisnumber EHIS-es. Tunnistus on allkirjastatud kursuse läbi viinud õpetaja või keelekeskuse esindaja poolt. Tunnistuse juurde kuulub lisa, kus on märgitud omandatud õpiväljundid ja õpiväljundite saavutatuse hindamise viisid.
Tõend väljastatakse, kui õpitulemusi ei saavutatud ( lõputesti ei sooritatud), kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides. Tõendi allkirjastab keelekeskuse esindaja.
Tunnistusi ja tõendeid võib väljastada kas paberkandjal või elektrooniliselt.
- Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Inglise keele kursusi läbi viivad õpetajad omavad kõik õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele inglise keele õpetamise pikaajalist kogemust.