Multilingua õpetajate inspiratsioonireis: Erasmus+ kursus Barcelonas
“No stress in Barcelona!“
Multilingua õpetajad, Liis Avarmaa (eesti ja inglise keele õpetaja) ja Kerttu Pihkva (rootsi keele õpetaja), osalesid aprillis 2024 Erasmus+ raames Barcelonas, Hispaanias kursusel ”Life Coaching: Happy Teachers for Better Students”. Nad jagavad oma muljeid alljärgnevas kirjatükis.
Me mõlemad oleme läbinud Multilingua Kompetentsikeskuse isikliku ja professionaalse arengu programmi, mis muuhulgas hõlmas ka coaching’u elementide integreerimist võõrkeeletundidesse. Sellest tulenevalt oli meil lihtne valida enesearengut toetav kursus. Meie armsad kolleegid Multilinguast olid varajasemalt osalenud sarnasel koolitusel Nice’is, Lõuna-Prantsusmaal ja inspireerinud meidki.
Mis olid meie ootused?
Meil oli leebe “vaatame, mis saama hakkab” suhtumine. Meil oli oma väike ettekujutus coaching‘ust kui sellisest ja soov kogeda rahvusvahelist kooslust.
Lisaks meile oli grupis neli norrakat, kuus! soomlast, üks lätlane ja üks sakslane ehk kokku neliteist osalejat, kellest kolm olid mehed. Ja ka meie koolitaja Marta Mandolini on tegelikult itaallane. See tegi meie nädala Barcelonas tunduvalt lustakamaks ja mitmekesisemaks. Ka vanus varieerus 30 kuni 66 vahemikus, mis toetas veelgi meie elukestva arengu põhimõtet.
Käib töö ja vile koos
“No stress in Barcelona!” kõlas Marta moto. Ja me võtsime seda üleskutset tõsiselt. Kui sul on hea ja turvaline olla, siis on suur tõenäosus, et tahad ja jaksad rohkem vastu võtta. Tänu sellele, et Marta on nii kliiniline psühholoog kui ka loovterapeut, siis oli grupp kogu aeg hoitud. Me ei tundnud kordagi, et me ei ole piisavad. Et meie küsimused või vastused on tobedad või sobimatud. Ei saa mainimata jätta, et Marta on ise selle koolituse kontseptsiooni looja ja oskab tõenäoliselt kõige vahetumalt seda edasi anda.
Marta on oma olemuselt nii lahe, ehe ja heatahtlik. Ta ei püüa näida parem, kui ta tegelikult on, ega oota seda ka teistelt. Ta lubas endale eksimusi ja oli selle juures enda vastu leebe ja sõbralik. Kordagi ei tekkinud vastuolu selle vahel, mida Marta “jutlustas” ja mida ise tegi ehk et ta käis oma sõnade järgi. Näiteks oli tal riiete hooldussilt pluusi alt väljas tunde, enne kui ta märkas. Või see, kuidas ta jagas tervele grupile koopiad, kus sõnade algused puudusid täielikult. “It´s OK”, ütles Marta ja meie kaks läksime selle mõtteviisiga kaasa.
Mitte vähem tähtis oli tõsiasi, kuidas Marta teaduspõhiselt teemasid edasi andis. Ta oli ühest küljest struktureeritud ja kellaaegades täpne, samas lubades paindlikkust ja spontaansust. Marta oli briljantselt läbi mõelnud ajalise ülesehituse, alustades õppepäeva vaheldumisi kas kell 9.30 või 14.30. Mõlema variandi puhul mahtus päeva sisse mõnus kohvipaus nurgapealses kohvikus, mis sai nii meie asjaks, et ootasime ka seda hetke suure õhinaga.
Kohvipaus ei tähendanud mitte ainult kohvi, vaid soovi korral sangria mekutamist, ka päevasel ajal. See aitas omakorda aega maha võtta ja lihtsalt olla ja hingata. See oli ühtlasi iseseisev praktiline harjutus leida oma päevas hetki, kus sa lihtsalt oled ilma igasuguste ootuste ja nõudmisteta iseendale.
Mida me Barcelonas kogesime lisaks rahulolevamaks õpetajaks saamisele?
Erasmus+ programm pakkus meile väikese giidituuri koos kohaliku eluolu tutvustusega. Lisaks saime valida veel ühe endale sobiva huviväärsuse vabalt valitud päeval. Meid kõnetas Marta leebe meeldetuletus kohe esimesel pärastlõunal, et vähem on parem, mis puudutab kõikjale jõudmist ja kõige nägemist vaid kuue päeva jooksul Barcelonas. Meil tõmbas Marta pehme soovitus stressitaseme kõvasti väiksemaks ja lasime lahti FOMOst (fear of missing out), mis meid alguses kiusas. Tänu “vähem on parem” lähenemisele kogesime pikki vestlusi kahekesi mõnes hubases restoranis, mis omakorda oli teraapiline ja toetas õpitut.
Kui välja tuua midagi, millest meie saime unustamatu elamuse väljaspool õppeprotsessi, siis selleks oli veidike linnast väljas asuv Tibidabo mägi koos Sagrat Cori kirikuga, kust avaneb hingemattev vaade Barcelona linnale.
Mida me sellelt koolituselt kaasa võtsime?
Olles õpetajana rõõmsameelne ja muheda ellusuhtumisega nakatame ka õppijaid. Tulles alguse juurde tagasi, turvaline ja hoitud õpikeskkond tekitab heaolutunde ja toetab nii arengut kui ka vaimset tervist. Igaüks meist võttis kaasa mõne tema jaoks toimiva nipi või uue teadmise, kuidas iseend ja seda head seisundit hoida. Ükskõik, millega sa sinna tulid, lahkusid sa rikkamana ja teadlikumana iseendast.
Me oleme tänulikud Multilinguale võimaluse eest sellel koolitusel osaleda, Martale, üle ootuste professionaalsele õpetajale, ja meie hämmastavatele grupikaaslastele, kes olid valmis kõike kaasa tegema ja vastu võtma.