Avasta Tallinna keskaegset vanalinna “Loomad vanalinnas” keelemängu abil
Multilingua tiim on õppekvaliteedi juhi Ly Leedu eestvedamisel kokku pannud interaktiivse ja kaasahaarava keeleõppemängu “Loomad vanalinnas”, mille kaudu saab Tallinna vanalinnas harjutada õpitavas keeles oma lugemisoskust ja omandada uut sõnavara. Mängides on võimalik ringi liikuda ja aega veeta värskes õhus, samuti avastada UNESCO pärandisse kantud keskaegset vanalinna täiesti uue nurga alt.
Mängida saab üksi, paaris, sõprade ja perega, nii ühe kui mitme telefoniga.
Kutsume kõiki eesti, inglise, prantsuse, jaapani, saksa, vene, soome, hispaania ja rootsi keele huvilisi mängima “Loomad vanalinnas” keeleõppemängu. Mängimine on TASUTA!
Kuidas seda mängida?
Lae oma nutitelefoni alla mobiilirakendus Actionbound.
Keeleõppemängu “Loomad vanalinnas” mängimiseks on vajalik mobiilse interneti olemasolu ja selles sisselülitatud GPSi.
Kui rakendus alla laetud, siis mine OTSI peale ja leia üles mäng (vastavalt sellele, mis keeles seda mängida soovid), mille nimi on:
- Loomad vanalinnas
- Animals in Tallinn Old Town
- Les animaux dans la Vieille Ville
- Tiere in der Altstadt
- Животные и звери в старом городе
- DJUR I GAMLA STAN
- 旧市街の動
- ELÄIMIÄ VANHASSAKAUPUNGISSA
- Animales en el casco antiguo
Mängu võid Actionboundis üles leida ka QR–koodiga.
Lae see mängimiseks alla siit: eesti keeles, inglise keeles, prantsuse keeles, saksa keeles, hispaania keeles, rootsi keeles, vene keeles, jaapani keeles ja soome keeles.
Kellele see mäng mõeldud on?
Keeleõppemäng “Loomad vanalinnas” on mõeldud lastele/ noortesoome keelesle/ täiskasvanutele, kes õpivad eesti, inglise, prantsuse, saksa või vene keelt võõrkeelena.
Mängimiseks on vaja antud keelt osata vähesel määral, st et sobib alates A2 (esmase keeleoskuse) tasemest. Vabaajaviitena saab mängu edukalt läbida ka emakeeles.

Foto: Nordic Experience OÜ
Kus mäng algab ja lõpeb?
Mäng “Loomad vanalinnas” algab Tallinna südalinnas Vabaduse väljakul asuva Jaani kiriku ees ja lõpeb Viru tänava alguses, seal, kus on lillemüüjad.
Mängu läbimiseks on vaja läbida 9 kontrollpunkti. Iga punkti juures kohtad ühte looma.
Vihjed looma leidmiseks leiad juba mängust ja kui oled selle üles leidnud, siis esitatakse üks küsimus (vastused on valikuvariantidega) selle looma kohta.
Liigu selles suunas, mida mobiilirakenduses ette näidatakse. Jälgi, et meetrite arv läheb väiksemaks, siis tead, et oled liikumas õiges suunas.
Kui pikk mäng on?
Mängu trajektoor on u 1.5 km pikk ja selle läbimine võtab aega u 45 min.
Mängimiseks pole vaja erilist füüsilist ettevalmistust, küll aga on oluline, et jalas oleksid mugavad jalanõud, kuna Tallinna vanalinnas on munakivideteed.
Milleks mäng hea on?
Mängides keeleõppemängu Loomad vanalinnas saab keeleõppija harjutada õpitavas keeles oma lugemisoskust ja omandada uut sõnavara.
Mängides on võimalik sõprade või perega toredalt aega veeta ja üheskoos värskes õhus ringi liikuda. Samuti avastad UNESCO pärandisse kantud Tallinna keskaegset vanalinna täiesti uue nurga alt.
Kellega ühendust võtta, kui soovin lisainfot?
Kui soovid mängu “Loomad vanalinnas” kasutada oma võõrkeeletunnis, siis võta ühendust projektijuhiga, kes saadab Sulle mängus olevad küsimused ja läbitava teekonna detailid e-kirja teel. Nende abil saad oma õppijaid/ õpilasi enne mängimist ette valmistada või siis peale mängimist sõnavara uuesti üle korrata.
Tagasisided
Käisin seda mängu mängimas 8. ja 9. klasside õpilastega, aga mäng sobib ka A1.1, A1.2 tasemetele. Õpilastele meeldis tundi õues teha ning õpetajale sobis koostöine õuesõppevorm, sest õpilased töötasid gruppides ja liikusid iseseisvalt ringi. Kestvus oli samuti sobiv, 30-40 minutit, täpselt ühe koolitunni pikkus. Paar uut sõna õpiti ka.
– Vanalinna Hariduskolleegiumi prantsuse keele õpetaja Mailis
Ülesanne oli tore ning aega kulus u 30 minutit. Küsimustes ja vastustes oli üpris palju uusi sõnu, kuid saime neist tänu kontekstile aru, näiteks küsimusest “Mitu lõvi on Eesti vapil?” saime tänu kontekstile aru, kuigi ei teadnud, mida tähendas blason. Tuli ette, ka varasemalt õpitud sõnu, mida saime kinnistada ning üldiselt aitas ülesanne arendada keeletunnetust, kinnitada sõnavara ja õppisin ära ka paar uut sõna näiteks glace ja blason.
– Reaalkooli 8. klassi õpilased (prantsuse keel)
Tänu teie loodud mängule sai mitu asja korraga aetud – harjutasime eesti keelt, uudistasime vanalinna, arendasime suhtlemis- ja orienteerimisoskust. Õpilastele meeldis väga, programm töötas nagu kellavärk. Polnud raskusi ei allalaadimise ega kasutamisega. Mängisime 4. klassiga, eestikeelne mäng 1.-4. klasside jaoks sobib suurepäraselt. Tänan veel kord suurepärase keeleõppevahendi ning kiire ja asjaliku juhendamise eest.– Sakala Eragümnaasiumi eesti keele õpetaja Natalia
Mõnusat vanalinna avastamist ja toredat keeleõppe elamust!
Hannela Tamagno
projektijuht