- Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Multilingua Keelekeskus OÜ - Õppekava nimetus:
B2-taseme inglise keele täienduskoolitus, kursused B2.1 ja B2.2. - Õppekavarühm „Keeleõpe“
„Inglise keel“. - Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides):
500 akadeemilist tundi, millest 240 tundi on kontaktõpet ja 260 tundi iseseisvat tööd. B2 taseme koolitus jaguneb tasemeteks (kursusteks) B2.1 ja B2.2.
B2.1 kursuse kogumaht on 250 tundi, millest on 120 tundi kontaktõpet ja 130 tundi iseseisvat tööd:
- Moodul B2.1.1: kogumaht 125 tundi, millest on 60 tundi kontaktõpet ning 65 tundi iseseisvat tööd
- Moodul B2.1. 2: kogumaht 125 tundi, millest on 60 tundi kontaktõpet ning 65 tundi iseseisvat tööd
B2.2 kursuse kogumaht on 250 tundi, millest on 120 tundi kontaktõpet ja 130 tundi iseseisvat tööd:
- Moodul B2.2.1: kogumaht 125 tundi, millest on 60 tundi kontaktõpet ning 65 tundi iseseisvat tööd
- Moodul B2.2. 2: kogumaht 125 tundi, millest on 60 tundi kontaktõpet ning 65 tundi iseseisvat tööd
- Õppekava koostamise alus:
Euroopa keeleõppe raamdokument
Euroopa keeleõppe raamdokumendi sõsarväljaanne 2023
“Iseseisev keelekasutaja. B1- ja B2-taseme oskus”
- Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:
B2.1 kursus, 1. moodul- täiskasvanud, kes on lõpetanud B1 taseme inglise keele kursuse või on sooritanud B1 taseme eksami või Multilingua kodulehel oleva testi tasemele B1.2 (tase olemas), soovitus kursuse valikuks- Tase B2.1 – Edasijõudnu tase (kursus 1)
B2.1, 2. moodul – täiskasvanud, kes on lõpetanud B2.1 1. mooduli (kontaktõpe min 60 tundi) kas Multilingua keeltekoolis või mõnes teises keeltekoolis. B2.1 taseme 2. moodul toimub B2.1 taseme 1. mooduli jätkukoolitusena.
B2.2 kursus 1. moodul – täiskasvanud, kes on lõpetanud B2.1 taseme inglise keele kursuse või on sooritanud Multilingua kodulehel oleva testi tasemele B2.1 (tase olemas), soovitus kursuse valikuks- Tase B2.2 – Edasijõudnu tase (kursus 2)
B2.1, 2. moodul – täiskasvanud, kes on lõpetanud B2.2 1. Mooduli (kontaktõpe min 60 tundi) kas Multilingua keeltekoolis või mõnes teises keeltekoolis. B2.2 taseme 2. moodul toimub B2.2 taseme 1. mooduli jätkukoolitusena.
- Õppe eesmärk:
Omandada keeleoskuse tase B2.1 (kursusel B2.1) ja omandada tase B2.2 (kursusel B2.2) – iseseisev keelekasutaja. - Õpiväljundid:
B2.1 kursuse lõpuks õppija:
- saab aru pikematest kõnedest ja ettekannetest, enamiku teleuudiste, publitsistikasaadete ja filmide sisust,
- saab aru igapäevastest aktuaalsetel teemadel kirjutatud artiklitest, autori seisukohtadest, saab aru ilukirjanduslikest tekstidest,
- oskab vestelda ladusalt ja spontaanselt, aktiivselt osaleda aruteludes, väljendada ja põhjendada oma seisukohti, esitada poolt- ja vastuargumente,
- oskab kirjutada selgeid tekste huvipakkuvatel teemadel, samuti ettekannet, kokkuvõtet, memo ja (ameti)kirju,
B2.2 kursuse lõpuks õppija lisaks:
- töö teema puhul mõistab ka keerukamaid nüansse,
- saab aru erialastest uudistest, arvamuslugudest, tänapäevasest proosast,
- oskab selgitada oma seisukohti aktuaalsetel teemadel tuues välja eri arvamuste poolt- ja vastuargumendid,
- oskab kirjutada kirju, aruannet, arvamuslugu, milles tõstab esile kogemuste ja sündmuste olulisi aspekte
- Õppesisu teemavaldkondade kaupa:
B2.1 tasemel (B2.2- samad teemad süvendatult)
- Mina ja teised. Saatused ja elulood
Enda põhjalik tutvustamine. Faktiinfo. Keelestiili valik. Pere päritolu, koosseis jne. Pere traditsioonid. Erinevate ankeetide täitmine.
B2. 2 samad teemad süvitsi ja detailsemalt.
- Haridus ja kultuur
Info hariduse ja õpingute kohta. Haridusasutusi ja haridust puudutavast infost arusaamine. Suhtlusoskus. Õppija areng. Erinevad rahvuskultuurid. Kombed ja tavad. Tähtpäevad. Motivatsioonikiri. Kaaskiri.
B2. 2 tasemel lisaks Elukestev õpe. Hariduslik ja kultuuridevaheline erinevus. Erialaste tekstide mõistmine.
- Töö ja töösuhted
Elukutse valik. Erialad ja ametid. Tööpakkumiskuulutused, tööintervjuu, tegevused tööl, tööpäeva kirjeldamine ja oma töö tutvustamine. Töökoosolekud. Töökultuur. Roheline kontor. CV. Dokumentatsioon. Motivatsioonikiri. Vastuskiri.
B2.2 tasemel lisaks Töötingimused, probleemi lahendamine. Tööülesannete/ vastutusalade detailsem kirjeldamine. Kaebekiri.
- Teenindus ja kaubandus
Postiteenused, pangateenused, poed ja kaubanduskeskused, kindlustus, iluteenused jne. E-teenused. Jätkusuutlik tarbimine. Taaskasutus. Kõneetikett teenindusasutustes. Info oma tegevuse, töömeetodite, teenuse liikide ja vahendite kohta. Võrdlemine. Juhendite ja reklaamide mõistmine. Eelistuste väljendamine ja põhjendamine. Pretensioon. Järelepärimine.
B2. 2 samad teemad süvitsi ja detailsemalt.
- Vaba aeg ja ajaviide
Hobid. Sport. Vaba aja veetmise eelistused. Kino, teater, kontsert jm kultuuriüritused eesti keeles. Vaba aega sisustavad teenused. Rekreatsioon. Puhkuse planeerimine ja kirjeldamine. Järelepärimine. Arvustus.
B2. 2 samad teemad süvitsi ja detailsemalt.
- Toitlustamine
Kohvikud, restoranid jm toitlustusasutused. Võrdlus ja kvaliteet. Toitumisharjumused, tervislik toitumine. Lauakombed ja kõneetikett. Erivajadused.
B2.2 tasemel lisaks Teave köögiseadmete kohta. Ohutusnõuded, kasutusõpetused jne.
- Info meie ümber. Aktuaalsed sündmused
Kuulutused, teadaanded, reklaam. Suhtlusvõrgustikud. Kohad ja tegevused. Päevakajalised sündmused. Tehisintellekt. Seisukohtade kaitsmine. Kokkuvõte. Blogi.
B2. 2 samad teemad süvitsi ja detailsemalt.
- Keskkond, loodushoid, ilm ja kliima
Ilmastikuolud. Loodushoid. Jäätmemajandus. Kohalikud loodusobjektid ja vaatamisväärsused. Linnud, loomad, taimed.
B2.2 lisaks Keskkonnareostus ja –kaitse. Roheväärtused.
- Reisimine ja transport
Transpordi- ja reisiteenused. Majutusasutused. Vaatamisväärsused. Reisikirjeldus. Eelistused, ökoloogiline jalajälg. Pretensioon ja sellele vastamine. Suhtlemine politsei ja liikluskindlustusega. Abikutsumine ja sõiduki rikke kirjeldamine. Seletuskiri.
B2. 2 samad teemad süvitsi ja detailsemalt.
10.Eluase ja kinnisvara
Kodukoha kirjeldus. Elamistingimused. Kodutööd. Kodu ost, müük, üürimine. Probleemide kirjeldamine. Kaebus.
B2.2 lisaks Hooldustööd. Dokumentatsioon.
- Tervis ja tervishoid
Enesetunne ja kaebused. Isiklik hügieen. Arsti vastuvõtule registreerimine. Haiglas ja polikliinikus. Kiirabi kutsumine. Protseduurid. Ravivahendid. E-tervis. Tervisealased nõuanded ja juhendid. Elustiil. Õnnetusjuhtumi kirjeldus. Taotlus.
B2.2 tasemel lisaks Vaimne tervis, enesehoid. Ravimid ja ravimite manustamine, ravimeetodid.
- Majandus ja õigussuhted
Turvalisus ja kuritegevus. Rahaasjad, arved. Investeerimine, säästmine. Maksud.
B2.2 tasemel lisaks Eesti majandussüsteem ja õiguskord. Kodaniku õigused ja kohustused. Säästev areng. Ringmajandus.
- Ühiskond. Poliitilised vaated ja seisukohad. Avalikud asutused.
Era- ja töösuhted. Organisatsioonid ja rühmitused. Asjaajamine ametiasutustes. Tööga seotud info. Orienteerumine tööks vajalikes dokumentides. Tehisintellekt. Keelestiili valik. Kõneetikett. Viisakusvestlused. Erinevad tekstitüübid. Arvamuslugu.
B2.2 tasemel lisaks Ühiskondlike ja poliitiliste vaadete põhjendamine ja kaitsmine. Osalemine ühiskonnaelus. Järelpärimine. Pretensioon.
Grammatika B2.1 tasemel (B2.2- samad teemad süvendatult)
- The tense system
- Continuous verb forms
- Expressing quantity
- Countable and uncountable nouns
- Future forms
- Relative clauses
- Verb patterns
- Reduced infinitives
- Modal auxiliary verbs
- Hypothesizing
- Noun phrases
Grammatika B2.2 tasemel lisaks
- Conditionals sentences, mixed conditionals
- Narrative tenses
- Passive voice
- Õppemeetodid:
Rakendatakse paindlikku metoodilist käsitlust, mis võimaldab õpet kohandada õppija vajadustele. Kasutatakse erinevaid aktiivõppe meetodeid sh rollimängud, simulatsioonid, õppemängud, mida rakendatakse paaris-, väikegrupi- või rühmatöös. Töö autentsete algmaterjalidega sh video vaatamine ja analüüsimine, lugemis- kuulamis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused. Kasutatakse ka kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õpikeskkondi. - Iseseisev töö:
Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks, sõnavara õppimine, praktiseerimine keelekeskkonnas. Iseseisev õppimine digikeskkonnas. - Õppekeskkonna kirjeldus:
Multilingua Keelekeskuse õpperuumid asuvad Tallinnas aadressil Roosikrantsi 11, 2. korrus.
Õppetöö läbiviimiseks on kohaldatud seitse ruumi, mis on sisustatud laudade ja toolidega. Iga õpperuum on varustatud digitaalse tahvli, arvuti, projektori ja pabertahvliga, lisaks riiulitega õppematerjalide tarbeks. Lisaks õpperuumidele on Multilingua Keelekeskuses avatud kontoriruum, kus asub kooli raamatukogu koos paljundusmasina ja printeriga, lisaks on õpetajate töö- ja puhkeruum, varustatud arvutite ja printeriga. Multilingua Keelekeskuse kasutuses olevad ruumid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Ruumid on ligipääsetavad ratastooliga.
Veebikursus toimub keskkonnas Zoom, Teams või Skype. Veebikursuse läbiviimiseks on tehnilistest vahenditest õpetajal kasutada arvuti, kõrvaklapid, mikrofon ja veebikaamera. Õppijatel on vaja arvutit (sobib ka nutitelefon, tahvelarvuti) ja internetiühendust.
- Õppematerjalide loend:
- Ian Badger, Pete Menzies English for Business Life upper-intermediate Marshall Cavendish Education
- Raymond Murphy English Grammar in Use Cambridge University Press
- Bill Mascull Business Vocabulary in Use Cambridge University Press
- John and Liz Soars New Headway upper- intermediate Oxford University Press
- Simon Clarke In Company upper- intermediate Macmillan
- Chris Gough English Vocabulary Organiser Language Teaching Publications
- Michael McCarthy and Felicity O’ Dell English Vocabulary in Use Cambridge University Press
- British Council Learn English website
- John Flower, Thomson, Heinla First Certificate Organiser
- Perfectly Spoken
- Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt 50% kontakttundides ja lõputesti sooritamine.
Kursuse lõpus tuleb sooritada vastavalt õpitud kursusele/tasemele koolitusfirmasisene B2.1 või B2.2 taseme lõputest/eksam, mis hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele. - Hindamismeetod. Hindamiskriteeriumid:
B2.1 kursusel
- Kuulamine – saab aru enamikust pikematest kõnedest, ettekannetest, teleuudistest vms,
- Lugemine – saab aru arvamusartiklitest ja kaasaegsest ilukirjandusest,
- Rääkimine – räägib emakeelena kõnelevate inimestega, osaleb aruteludes (aktuaalsetel ja tööteemalistel), väljendab ja põhjendab oma seisukohti,
- Kirjutamine – koostab ettekande, kokkuvõtte või memo, kus muuhulgas kommenteerib ja põhjendab oma seisukohti, kasutab küllalt korrektset grammatikat
B2.2 lisaks
- Kuulamine – saab aru intervjuudest, podcastidest
- Lugemine – saab aru valdkonnapõhisest kirjandusest, saab aru ka keerukamatest grammatilistest nüanssidest ja sõnavarast
- Rääkimine – räägib ladusalt emakeelena kõnelevate inimestega, selgitab oma seisukohti aktuaalsetel teemadel tuues välja eri arvamuste poolt- ja vastuargumendid,
- Kirjutamine – koostab pika ja detailseid kirja, aruande või arvamusloo, milles tõstab esile kogemuste ja sündmuste olulisi aspekte, või essee, aruande vms, milles kommenteerib ja põhjendab oma seisukohti. Kasutab küllalt korrektset grammatikat.
- Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend):
Tunnistus väljastatakse kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud st, et õppija on osalenud vähemalt 70% kontakttundides ja sooritanud lõputesti. Tunnistusel on kirjas läbitud kursuse nimetus, kursuse maht ehk akadeemiliste tundide arv, kursuse toimumise aeg, Multilingua Keelekeskuse registrikood ja registreerimisnumber EHIS-es. Tunnistus on allkirjastatud kursuse läbi viinud õpetaja või keelekeskuse esindaja poolt. Tunnistuse juurde kuulub lisa, kus on märgitud omandatud õpiväljundid ja õpiväljundite saavutatuse hindamise viisid.
Tõend väljastatakse, kui õpitulemusi ei saavutatud ( lõputesti ei sooritatud), kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides. Tõendi allkirjastab keelekeskuse esindaja.
Tunnistusi ja tõendeid võib väljastada kas paberkandjal või elektrooniliselt.
- Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Inglise keele kursusi läbi viivad õpetajad omavad kõik õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele inglise keele õpetamise pikaajalist kogemust.
õpetaja | haridus | inglise keele õpetamise kogemus | Multilinguas täiskasvanute õpetamise kogemus | |
1. | Kristi Kiilman | Tallinna Ülikool, Haridusteaduste magister (MSc) klassiõpetaja kõrvalainega põhikooli inglise keele õpetaja | Töötab inglise keele õpetajana alates aastast 2009. | Aastast 2016 avatud kursused, asutusesisene keeleõpe, individuaalõpe tasemetel A1-C1. |
2. | Kristel Pajusaar | Estonian Business School, BA, Ärikorraldus ja võõrkeeled | Töötab inglise keele õpetajana alates aastast 2006. | Aastast 2006 asutusesisene keeleõpe (SEB, Riigikantselei, Politsei- ja piirivalveamet, EANS), avatud kursused, individuaalõpe, Cambridge C1 eksami ettevalmistamise kursused ja individuaaltunnid. |
3. | Epp Leibur | Tartu Riiklik Ülikool,1976; romaani-germaani keelte ja kirjanduse eriala; filoloog, inglise keele õpetaja | Töötab inglise keele õpetajana alates aastast 1991 | Aastast 2019, Töötukassa tööalase inglise keele kursused, avatud kursused, asutusesisesed kursused (Päästeamet), individuaalõpe tasemetel A1-B2. |
4. | Alla Zarubina | Tallinna Pedagoogikaülikool, MA eesti keele kui võõrkeele ja kultuuriloo õpetaja, lisaeriala inglise keel | Töötab inglise keele õpetajana alates aastast 2000 | Aastast 2000 avatud kursused, asutusesisesed kursused (Tallinna munitsipaalpolitsei, Saue kool), individuaalõpe nii lastele kui täiskasvanutele. |
5. | Dom Bienkowski | University of Westminster, BA (Hons) Photographic Arts. Graduated
with a 2.1 in 2012 |
Töötab inglise keele õpetajana alates aastast 2017 | Aastast 2018,
native speaker from the UK (conversational skills, work-specific vocabulary and writing). Individuaalõppijad, asutusesisesed kursused( Eesti Kunstiakadeemia, Päästeamet, Keskkonnaministeerium, Swedbank, Skype/Microsoft, SEB Pank) |
6. | Katrin Kamerov | Tartu Ülikool, prantsuse keel ja kirjandus (BA), õpetajakoolitus, kõrvaleriala eesti keele 1995 | Töötab inglise keele õpetajana alates aastast 2006 | Aastast 2015 inglise keel; alates 2021 ka eesti keel; ettevõttesisesed kursused (rahvusvahelised ettevõtted ehitus-, finants- ja IT-sektoris) |
7. | Aino Kuntsel | Tartu Ülikool, kõrgem, (equiv. MA), romaani-germaani filoloog | Töötab inglise keele õpetajana alates aastast 1992 | Aastast 2016 2016. Individuaalõpe, ettevõttesisesed kursused (ärikeel, suhtluskeel) tasemetel A1-C1 |
8. | Kersti Kesvatera | Tartu Riiklik Ülikool, kõrgem, eesti filoloog, eesti keele ja kirjanduse õpetaja
Tallinna Pedagoogikaülikooli täiendõppe teaduskond, põhikooli inglise keele õpetaja. |
Töötab inglise keele õpetajana alates aastast 2005 | Aastast 2016 – avatud kursused, individuaalõpe, asutusesisesed kursused (Otto Bock, DMT insenerid OÜ, Tervisekassa)
. |
9. | Kristi Karjatse | Tallinna Pedagoogikaülikool (2003), BA inglise filoloogia, gümnaasiumi inglise keele õpetaja ja põhikooli prantsuse keele õpetaja | Töötab inglise keele õpetajana alates aastast 2002 | Aastast 2017 individuaalõpe, asutusesisesed kursused (Liviko, Luminor, Proekspert, Swedbank, Elisa jne.), avatud kursused tasemetel A1 – B2. |
10. | Ilme Pesur | Tallinna Pedagoogiline Instituut, kōrgem, – inglise – saksa keele ōpetaja | Töötab inglise keele õpetajana alates aastast 1981 | Aastast 2000 avatud kursused, firmasisesed kursused, individuaalōpe, Alates 2006 a. arvutipōhine, Skype, Zoom, Teams.
Business English, General English, English for Specific Purposes (Aviation, Medicine, Accountancy, Banking, Construction tasemetel A1-C1 |
11. | Anneli Saluste | Tallinna Pedagoogiline Instituut, MA, inglise-saksa keel | Töötab inglise keele õpetajana alates aastast 1990 | Aastast 2022. Inglise ärikeel ja kõnekeel. Firmasisesed kursused (Swedbank, Elisa, Hoob). Individuaalõppijad (ärikeel ja kõnekeel);
Cambridge C1 Advanced (CAE) eksami ettevalmistuskursused (C1) |
12. | Payam Madelat | TalTech MA, Environmental Engineering and Management | Töötab inglise keele õpetajana alates aastast 2003 | Alates 2021 – indiviuaalõpe ja avatud kursused tasemetel A2 – C1, CAE eksami ettevalmistus, asutusesisesed kursused (Admiral Markets, Swedbank, Tervisekassa, Sportland, SEB bank) |
- Õppekava kinnitamise aeg: 20. september 2023