- Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Multilingua Keelekeskus OÜ
- Õppekava nimetus:
A2-taseme itaalia suhtluskeele täienduskoolitus, moodulid A2.1, A2.2, A2.3.
- Õppekavarühm:
„Keeleõpe“.
- Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides):
150 akadeemilist tundi, millest 90 tundi on kontaktõpet ja 60 tundi iseseisvat tööd.
Itaalia keele A2-taseme suhtluskeele kursus koosneb kolmest moodulist (A2.1, A2.2, A2.3), millest igaüks koosneb 30 akadeemilisest tunnist kontaktõppest ja 20 tunnist iseseisvast õppest.
- Õppekava koostamise alus:
Euroopa keeleõppe raamdokument: õppimine, õpetamine ja hindamine
“Euroopa keeleõppe raamdokumendi sõsarväljaanne 2023”
- Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:
Moodul 1. Täiskasvanud,kes on lõpetanud Multilingua keelekeskuse A1 taseme kursuse 1.-3. mooduli või A1 taseme kursuse mahuga vähemalt 100 kontakttundi mõnes teises keeltekoolis.
Moodul 2. Täiskasvanud, kes on lõpetanud Multilingua keelekeskuse A2 taseme kursuse 1. mooduli või A2.1 taseme kursuse mahuga vähemalt 30 kontakttundi mõnes teises keeltekoolis. Moodul 2 toimub moodul 1 jätkukursusena.
Moodul 3. Täiskasvanud, kes on lõpetanud Multilingua keelekeskuse A2 taseme kursuse 2. mooduli või A2.1 taseme kursuse mahuga vähemalt 60 kontakttundi mõnes teises keeltekoolis. Moodul 3 toimub moodul 2 jätkukursusena.
- Õppe eesmärk:
Omandada keeleoskuse tase A2, mis võimaldab toime tulla igapäevastes korduvates suhtlusolukordades , mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel rutiinsetel teemadel.
- Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:
- saab aru tuttavatest sõnadest ja fraasidest, mis on vahetult seotud igapäevaste suhtlussituatsioonidega (pere, sisseostud, kodukoht, töö), kui inimesed räägivad aeglaselt ja selgelt
- saab aru lühikestest lihtsatest tekstidest ja isiklikest kirjadest, oskab leida infot lihtsatest igapäevatekstidest (sildid, plakatid, kataloogid, reklaamid, tööpakkumised, menüüd, sõiduplaanid)
- saab hakkama igapäevaste tüüpiliste suhtlusülesannetega, oskab esitada küsimusi teiste kohta ja vastata enda kohta esitatud küsimustele, suudab suhelda lihtsas keeles, kui partner teda aitab, oskab väga lihtsalt kirjeldada oma perekonda ja teisi inimesi, elutingimusi, haridust ja tööd
- oskab teha märkmeid ja koostada väga lihtsat isiklikku teadet/kirja, täita formulare
- Õppesisu teemavaldkondade kaupa:
Moodul 1
- Tutvumine. Isikuandmed ja pere. Dokumendid Tervitused, kõneetikett, tutvumine, tutvustamine, lihtsam enesekohane informatsioon. Tähestik, itaalia keele hääldus,Itaalia nimed, ankeediandmed, küsisõnad.
- Kodumaa, rahvused, keeled Päritolu ja kodumaa kirjeldamine. Rahvused ja keeled. Itaalia geograafia, suuremad linnad, saared jne. Kaardilt info leidmine.
3.Haridus, elukutse, töö Õpingud, elukutse valik. Erialad ja ametid. Keeleoskus. Tööpakkumiskuulutused, tööintervjuu, tegevused tööl, tööpäeva kirjeldamine ja oma töö tutvustamine. CV
- Minu päev ja aeg Päeva kirjeldus. Tegevused. Ajamõisted ja kokkulepped.
Grammatika teemad:
-Enesekohased tegusõnad.
-Lihtminevik.
-Näitavad asesõnad.
-Gerundium
Moodul 2
- Vaba aeg, harrastused ja meelelahutus Hobid. Vaba aja veetmise eelistused. Kino, teater, kontsert jm kultuuriüritused. Sport. Pühad ja tähtpäevad. Peretraditsioonid. Faktiinfo mõistmine ja kasutamine. Kutse.
- Söök ja jook Kohvikud, restoranid jm toitlustusasutused. Laua reserveerimine, menüü mõistmine, tellimine. Toitumisharjumused. Kombed söögilauas ja kõneetikett.
3.Info meie ümber Kuulutused, teadaanded, reklaam. Kohad ja tegevused.
- Keha, tervis ja tervishoid. Riided Kehaosad. Enesetunne ja kaebused. Arsti vastuvõtule registreerimine. Haiglas ja polikliinikus. Apteegis. Riietusesemed.
Grammatika teemad:
-Käskiv kõneviis.
-Isikuline asesõna rõhuta ja rõhuline vorm.
-Tulevik lihtvorm.
Moodul 3
1.Teenindus ja kaubandus Postiteenused, pangateenused, poed ja kaubanduskeskused, juuksur jne. Kõnetikett teenindusasutustes. Info asukoha, lahtiolekuaegade, teenuse liikide ja hindade kohta. Võrdlemine. Juhendite, reklaamide põhisisu mõistmine.
- Ilm ja loodus Ilmateate mõistmine ja ilma kirjeldamine. Aastaajad. Linnud, loomad, taimed.
3.Reisimine, transport, puhkus Ühistransport, reisi planeerimine, piletiostmine. Teeküsimine ja juhatamine. Majutusasutused, toa broneerimine. Vaatamisväärsused. Postkaardi kirjutamine. Reisikirjeldus.
- Kodu ja olme Kodukirjeldus. Mööbel. Kodutehnika. Kodutööd. Remont ja probleemid. Külaliste kutsumine. Kõneetikett külas.
Grammatikateemad:
-Tulevik liitvorm
-Enneminevik
-Omadussõna võrdlusastmed
- Õppemeetodid:
Rakendatakse paindlikku metoodilist käsitlust, mis võimaldab õpet kohandada õppija vajadustele. Kasutatakse erinevaid aktiivõppe meetodeid sh rollimängud, õppemängud, mida rakendatakse paaris-, väikegrupi- või rühmatöös. Töö autentselähedaste algmaterjalidega sh video vaatamine ja analüüsimine, lugemis- kuulamis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused. Kasutatakse ka kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õpikeskkondi.
- Iseseisev töö:
Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks, sõnavara õppimine, praktiseerimine keelekeskkonnas. Iseseisev õppimine digikeskkonnas.
- Õppekeskkonna kirjeldus:
Multilingua Keelekeskuse õpperuumid asuvad Tallinnas aadressil Roosikrantsi 11, 2. korrus.
Õppetöö läbiviimiseks on kohaldatud seitse ruumi, mis on sisustatud laudade ja toolidega. Iga õpperuum on varustatud digitaalse tahvli ja arvutiga, lisaks riiulitega õppematerjalide tarbeks. Lisaks õpperuumidele on Multilingua Keelekeskuses avatud kontoriruum, kus asub kooli raamatukogu koos paljundusmasina ja printeriga, lisaks on õpetajate töö- ja puhkeruum, varustatud arvutite ja printeriga. Multilingua Keelekeskuse kasutuses olevad ruumid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Ruumid on ligipääsetavad ratastooliga.
Veebikursus toimub keskkonnas Zoom, Teams või Skype. Veebikursuse läbiviimiseks on tehnilistest vahenditest õpetajal kasutada arvuti, kõrvaklapid, mikrofon ja veebikaamera. Õppijatel on vaja arvutit (sobib ka nutitelefon, tahvelarvuti) ja internetiühendust.
- Õppematerjalide loend:
- Lorenza Fonzari Cominciamo! Alustame!
- Itaalia keele õpik IN ITALIANO
- Berlitz – Itaalia keele grammatika
- Dmitri Tsiskarasvili – Itaalia keele õpik
- Tommaso Bueno “Italiano facile!”
- Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundides ja lõputesti sooritamine.
Iga mooduli lõpus tuleb sooritada koolitusfirmasisene test, mis hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele. Testi võib läbi viia jooksvalt.
15.Hindamismeetod. Hindamiskriteeriumid:
- Kuulamine – saab aru lihtsamatest küsimustest ja kuuldud info põhisisust. Lõputestis hindamiseks täidetakse valikvastustega harjutus.
- Lugemine – mõistab lihtsamate tekstide sisu, lünkharjutuste tegemisel tunneb ära korrektse grammatilise vormi, arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil.. Lõputestis hindamiseks kontrollitakse tekstijärgsete küsimustega.
- Rääkimine – räägib lihtsamate lausetega endast, oma perest, igapäevaelust ja tööst. Lõputestis hindamiseks vastab õpetaja küsimustele.
- Kirjutamine – oskab koostada lühikese kirja, oskab moodustada grammatiliselt korrektseid lauseid. Lõputestis hindamiseks vastab kirjalikult küsimustele.
- Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend):
Tõend mooduli läbimise kohta väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud st, et õppija on osalenud vähemalt 70% kontakttundides ja sooritanud lõputesti. Tõendil on kirjas õppija nimi ja isikukood, läbitud kursuse ja õppekava nimetus, kursuse maht ehk akadeemiliste tundide arv, kursuse toimumise aeg, Multilingua Keelekeskuse registrikood ja registreerimisnumber EHIS-es, tegevusloa number ja kuupäev. Tõend on allkirjastatud kursuse läbi viinud õpetaja või keelekeskuse esindaja poolt. Tõendi juurde kuulub lisa, kus on märgitud omandatud õpiväljundid ja õpiväljundite saavutatuse hindamise viisid.
Tõend kursusel osalemise kohta väljastatakse õppija soovil ka siis, kui õpitulemusi ei saavutatud (lõputesti ei sooritatud), kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides. Tõendi allkirjastab keelekeskuse esindaja.
Tunnistus kursuse läbimise kohta väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud st, et õppija on osalenud igas moodulis vähemalt 70% kontakttundides ja sooritanud lõputesti. Tunnistusel on kirjas õppija nimi ja isikukood, läbitud kursuse ja õppekava nimetus, kursuse maht ehk akadeemiliste tundide arv, kursuse toimumise aeg, Multilingua Keelekeskuse registrikood ja registreerimisnumber EHIS-es, tegevusloa number ja kuupäev. Tunnistus on allkirjastatud kursuse läbi viinud õpetaja või keelekeskuse esindaja poolt. Tunnistuse juurde kuulub lisa, kus on märgitud omandatud õpiväljundid ja õpiväljundite saavutatuse hindamise viisid.
Tõendeid ja tunnistusi võib väljastada kas paberkandjal või elektrooniliselt.
- Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Itaalia keele kursusi läbi viivad õpetajad omavad kõik õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele itaalia keele õpetamise pikaajalist kogemust.
- Õppekava kinnitamise aeg: 1. aprill 2017, muudetud 15.jaanuar 2025