Täienduskoolitusasutuse nimetus: Multilingua Keelekeskus OÜ
- Õppekava nimetus: Isikliku ja professionaalse arengu programm haridustöötajatele
- Õppekavarühm ja õppekava koostamise alus: Sotsiaal- ja käitumisteadused/Psühholoogia
- Eesmärk ja õpiväljundid
Eesmärk: Koolituse tulemusel õppija
- eesmärgistab ja mõtestab enda tegevust õpetajana/koolitajana/haridustöötajana,
- teadlikustab enda tugevusi, oskab ennast ja teisi inimesi juhtida ja jõustada,
- on õppinud õpikeskkonnas ennast teadlikult analüüsima ja juhtima ning looma töökultuuri ning selle kaudu ühiskonnas olulisi väärtusi.
Programmi lõpuks osaleja:
- eesmärgistab, analüüsib ja planeerib oma tööd, seab endale arenguülesandeid;
- tunneb end enesekindlalt õpitud coachingu meetodeid kasutades;
- teab enda ressursse ja oskab neid tasakaalustatult kasutada;
- teab, kuidas ennast juhtida (oskab stressiga toime tulla kiiresti muutuvas keskkonnas, teadvustab läbipõlemise temaatikat lähtudes seisukohast, et õpetaja/koolitaja on vastutav enda heaolu ja vaimse tervise eest;
- mõistab ennast ja enda rolli suhetes ja erinevates keerulistes olukordades õppijatega ja koolitatavatega;
- mõistab paremini õpilaste / koolitatavate vajadusi ja käitumist õpiruumis.
- Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Arenguprogrammis osaleda soovivad haridustöötajad.
Enne programmi algust toimub individuaalne osaleja vajaduste kaardistamine ja analüüs.
- Õppe kogumaht, selle ülesehitus, õppekeskkond ja õppevahendid
Kogumaht: kogumaht 52 t, sellest kontaktõpe (vajadusel distantsõpe või põimõpe) 36 tundi, iseseisev õpe 16 tundi.
Õppekeskkond: Multilingua Keelekeskuse õpperuumid asuvad Tallinnas Roosikrantsi 11, 2. korrus. Programmi läbiviimiseks on tagatud õppeprotsessi toetavad ruumid: olemas on vajalik tehnika, internet, võimalus ruumi vastavalt vajadusele kujundada, rühmatööde tegemiseks piisavad eraldumise võimalused jne. Lisaks õpperuumidele on Multilingua Keelekeskuses õpetajate tuba, kus asub ka raamatukogu. Liikumispuudega isikud pääsevad 2. korruse koolitusruumidesse liftiga. Koolitusruumides on olemas invatualett.
Igas ruumis on olemas käte desinfitseerimise võimalus. Laudu, toole, ukselinke ja muid pindu puhastatakse ja desinfitseeritakse iga päev. Multilingua Keelekeskuse kasutuses olevad ruumid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Multilingua Keelekeskuse kasutuses olevad ruumid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Osalejate arv ühes grupis on max 12 inimest.
- Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja -materjalid
Õppeprotsess: Auditoorne (vajadusel distantsõpe või põimõpe) ja iseseisev töö, mis tuleb õppijal sooritada auditoorse (hetkel distantsõppe) õppe vahelisel ajal.
- Õppesisu teemavaldkondade kaupa:
- Haridustöötaja iseenda ja oma tööprotsessi eesmärgistaja ja mõtestajana (mina ise ja minu käitumine)
Vastutus eesmärkide seadmisel ja edu saavutamisel toetudes oma väärtustele ja tugevustele. Coachingu printsiibid ja tehnikad. Arenguvõimeline mõtteviis. Enda ressursside teadlikustamine. Aja kasutamine, enesejuhtimine, stressijuhtimine, läbipõlemise ennetamine. Enda tegevuse mõtestamine, analüüsimine, eesmärgistamine, arenguvajaduste kaardistamine.
- Haridustöötaja töökeskkonnas (mina grupijuhina ja grupiliikmena)
Grupiprotsessid (rollid grupis jne). Juhtimine, õppija/koolitatava perspektiivi nägemine. Vaatepunkti valik ning vahetamine. Kovisioon kui meetod grupisupervisiooni läbiviimiseks (juhtumite analüüs). Tagasiside andmise mudelid. Süsteemne ja holistiline lähenemine.
- Haridustöötaja ühiskondlike suhete ja muutuste loojana (mina sotsiaalsetes süsteemides)
Toimetulek kiiresti muutuvas keskkonnas, kuidas mõjutada õpikeskkonda ning sidusrühmi parimal võimalikul viisil. Kuidas toime tulla määramatusega. Õpetaja/koolitaja identiteet muutuvas keskkonnas/tööturul.
- Õppemeetodid:
Lühiloengud, diskussioonid, paaris- ja grupitööd, individuaalne ja grupicoaching ja/või supervisioon, kovisioon. Põhirõhk on ise kogemisel ja praktiseerimisel. Iseseisev töö on lugemine ja kirjalike analüüside koostamine.
- Õppematerjalide loend:
- Programmi läbiviija poolt koostatud materjalid
- Atkinson, M. W., Chois, R. T. (2019) Coaching samm-sammult. Väljaandja: Intelligentne Grupp
- Whitmore, J. (2009) Tulemuslikkuse treenimine. Coachingu käsiraamat juhile. Kirjastus: Väike Vanker
- https://www.audiobooks.com/audiobook/coaching-for-performance-5th-edition-the-principles-and-practice-of-coaching-and-leadership/384829?refId=39064&gclid=CjwKCAjw9MuCBhBUEiwAbDZ-7lZ6eYdC-G507mCffJ-6jO28NNF6fx_LqFpmZuqVbf8B22GH_O17zBoCvaIQAvD_BwE
- https://www.audiobooks.com/audiobook/mindset-the-new-psychology-of-success/364723?refId=39064&gclid=CjwKCAjw9MuCBhBUEiwAbDZ-7kNRBPmaJ9_Kd1OOYXC_S2-nwOIw4vYSMaVPBqj5wuyqcFxLarBi0xoCT64QAvD_BwE
- Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused
- Osaleb vähemalt viies moodulis kuuest
- Töötab läbi soovitusliku kirjanduse, esitab kodutööd
- Koostab kirjaliku eneseanalüüsi (portfoolio)
- Seab enda kui haridustöötaja arengueesmärgid, planeerib tegevused ning ning viib ellu muutused
Lõpetamiseks peab esitama kõik 3 iseseisvat tööd ja osalema aktiivselt vähemalt viiel grupisupervisoonil kuuest. Osalemiseks loetakse ka distants- või põimõppes osalemist.
- Väljastatavad dokumendid
Tunnistus väljastatakse kui programmi lõpetamise nõuded on täidetud st, et õppija on osalenud vähemalt viies moodulis kuuest (hetkel distantsõpe) ja sooritanud kõik iseseisva töö ülesanded. Tunnistusel on kirjas läbitud programmi nimetus, maht ehk akadeemiliste tundide arv, kursuse toimumise aeg, Multilingua Keelekeskuse registrikood ja registreerimisnumber EHIS-es. Tunnistus on allkirjastatud kursuse läbiviija ja keelekeskuse juhataja poolt.
Tõend väljastatakse, kui õpitulemusi ei saavutatud (iseseisvaid töid ei sooritatud), kuid osaleja võttis osa programmist. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides. Tõendi allkirjastavad programmi läbiviija ja keelekeskuse juhataja.
- Koolitaja kvalifikatsioon
Evelyn Soidla on täiskasvanute koolitaja, sertifitseeritud coach ja superviisor (ISCI). Ta on töötanud kõrgharidussüsteemis inglise keele õpetaja/koolitaja/õppejõuna alates 2003. aastast, mentori/nõustajana alates 2010. a. ning töötab praegu inglise keele õpetaja, koolitaja, coachi ja superviisorina. ESCÜ ja ANSE liige.
Vaata palun lisaks:
Kes on koolitaja Evelyn Soidla?
Profiili Linkedinis