Tegevuse kvaliteedi tagamise alused
1. Üldsätted
1.1 Multilingua Keelekeskus OÜ juhatuse poolt asutatud koolitusasutuse nimi on Multilingua keeltekool ja kompetentsikeskus.
1.2 Multilingua keeltekool korraldab täiskasvanutele suunatud keeleõppe täiendkoolitust ning laste ja koolinoorte keeleõpet.
1.3 Multilingua Kompetentsikeskus pakub koolitusi, arenguprogramme, supervisiooni, coachingut haridustöötajatele ja ettevõtetele.
2. Õppekavade kvaliteedi tagamise tingimused ja kord
2.1 Multilingua Keelekeskus OÜ õppekavade koostamise aluseks on võetud täiskasvanute koolituse seadus ja täienduskoolituse standard.
2.2 Õppekavad on välja töötatud koostöös keeleõpetajate, meeskonna arendaja ja metoodikuga.
2.3 Õppekavade täiendamine toimub vajaduspõhiselt jooksvalt ning kord aastas metoodiku, meeskonna arendaja ja vastava keele õpetajatega.
3. Koolitajate kvaliteedi tagamise tingimused ja kord
3.1 Multilingua keeltekoolil ja kompetentsikeskusel on välja töötatud koolitajate ja õpetajate kvaliteedistandard, eetikakoodeks ja käitumisjuhised, mis on aluseks koolitajate ja koolituse kvaliteedi tagamisel. Kõiki nimetatud dokumente tutvustatakse töötajatele Multilinguasse tööle asumisel onboarding programmi raames. Kõikidel Multilingua keeltekooli ja kompetetsikeskuse töötajatel on erialane kõrgharidus ja nad omavad töökogemust täiskasvanute koolitamise alal.
3.2 Õppekvaliteedi tagamiseks viiakse läbi regulaarseid õpetajate täiendkoolitusi. Vähemalt kaks korda kuus toimuvad Multilinguas õpetajate täiendkoolitused digipädevuste, metoodika, õppematerjalide, psühholoogia ja koolitaja isiksuse arengu, vaimse tervise ja muudel teemadel. Vähemalt kaks korda poolaastas viiakse läbi kovisioonid koolitajatele. Iga-aastasel sügisseminaril lisaks Multilingua sisekoolitajatele esineb välislektor ja antakse ülevaade õppeaasta eesmärkidest ja tegevusplaanist. Iga aasta jaanuaris toimub 2-päevane koolitajate talveakadeemia. Multilingua koolitajad osalevad ka muudel metoodika-alastel koolitustel nii Eestis kui välismaal sh õpirännetes ja töövarjutuses Erasmus+ programmi raames. Multilinguas on loodud metoodiku, nõustaja ja digiõppe valdkonna juhi ametikoht, kes pakuvad koolitajatele erialast tuge. Samuti toimuvad aasta ringi regulaarsed töötajate arenguprogrammid väiksemates gruppides.
3.3 Koolitajate töö kvaliteeti hinnatakse koolituse järgselt osalejate suulise ja kirjaliku tagasisideküsitluse põhjal.
4. Õppekeskkonna kvaliteedi tagamise tingimused ja kord
4.1 Kõik kursused on Multilingua keeltekooli ja kompetentsikeskuse kodulehel üleval vähemalt üks kuu enne kursuse algust. Koolitustele on võimalik registreeruda kodulehel oleva registreerumisvormi kaudu. Registreerudes saavad kliendid valida endale sobivaimad koolituse toimumise ajad ja kirjeldada oma eelnevat õpikogemust. Saadud infot võetakse arvesse gruppide komplekteerimisel.
4.2 Kõigi registreerunutega võetakse individuaalselt ühendust. Keelekursusele registreeruda soovijad suunatakse sooritama keeletaseme online testi või määrama oma keeleoskustaset 9-pallisel kiirhindamise skaalal, mis asub Multilingua keeltekooli kodulehel.
4.3 Kõik koolitusele registreerunud saavad teabe koolituse täpse korraldusliku poole kohta – ajakava, koolitusruumide ja õppematerjalide kohta hiljemalt kursuse alguse eelneval nädalal.
4.4 Keelekoolituse läbiviimiseks on loodud õppimist toetav keskkond.
4.5 Multilingua keeltekooli ja kompetentsikeskuse õppeklassid asuvad Tallinnas, aadressil Roosikrantsi 11, 2. korrusel. Kõik ruumid vastavad tervisekaitse nõuetele. Klassides on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust. Klassid on varustatud tänapäevase esitlustehnika ja internetiühendusega. Ruumid on ligipääsetavad ratastooliga.
4.6 Multilingua keeltekoolis ja kompetentsikeskuses on kõikidele klientidele kättesaadav joogivesi, kohv, tee.
5. Täienduskoolituse kohta tagasiside kogumise kord
5.1 Iga kursuse lõpul täidavad osalejad internetipõhise või paberkandjal tagasisideküsitluse, kus annavad hinnangu koolituse sisule, enda keelealasele arengule, õppematerjalidele, õppemetoodikale, tundide ülesehitusele (tempo, õhkkond, selgituste arusaadavus, õpitava keele praktiseerimise võimalused jm) koolitaja tööle ja kursuse korralduslikule poolele ning teevad ettepanekuid koolituse sisu ja vormi täiustamiseks.
5.2 Tagasisideküsitluste info analüüsitakse, selle tulemusi arutatakse koos koolitajate ja juhtkonnaga. Kord aastas tehakse koondanalüüs, mis jääb aluseks edasise õppekvaliteedi ja keeltekooli ja kompetentsikeskuse töö korralduse parendamisel. Parimaid koolitajaid tunnustatakse kord aastas.