Merle Rebane käis tänavu augustis oma 13-aastase poja Erik Markusega Maltal kahenädalasel inglise keele õppereisil, mille kohta jagab ta häid mälestusi ja soovitusi.

“Valisime paljude Malta keeltekoolide hulgast välja Multilingua Keelekeskuse soovitatud partnerkooli Gateway School of English’i. Jäime selle valikuga väga rahule.

Mina õppisin kaks nädalat täiskasvanute inglise keele intensiivkursusel grupiõppes, st et ma sain kümne kursusepäeva peale kokku 60 tundi inglise keele õpet. Minu poeg õppis noortele mõeldud keelelaagris, kus hommikuti toimusid inglise keele tunnid (kahe nädala peale kokku 40 tundi) klassiruumis ja pärastlõunal tehti koos mitmeid ühistegevusi (nt randade ja veekeskuse külastus, bowling jne) teiste laagris osalejatega. Noorte keelelaagri näidisprogrammiga saab tutvuda SIIN.

Meid mõlemaid testiti enne kursuse algust, et me saaksime õigesse gruppi vastavalt oma inglise keele tasemele. Poeg sattus alguses nõrgemasse gruppi ja tal oli seal igav. Palusin tal endal seda mainida kooli kursuse koordinaatorile ja seejärel paigutati ta teise gruppi ümber ning see väike probleem lahenes kiiresti. Poeg leidis endale kiiresti sõbra Saksamaalt, kellega suhtleb siiani.

Atmosfäär koolis väga sõbralik ning personal vastutulelik

Mulle meeldis, et meil täiskasvanute grupis oli mõnus rahvusvaheline seltskond ja ühiseks suhtluskeeleks inglise keel. Oli nii eurooplasi (ülekaalus sakslased ja poolakad), asiaate ja latiinosid, kellega oli vestlustundides väga huvitav erinevatel teemadel mõtteid vahetada. Need tunnid olid kasulikud nii minu inglise keele oskuste arendamiseks kui ka üldise maailmapildi avardamiseks. Alguses sattusin pärastlõunasesse õppegruppi, aga kuna minu poeg oli nii-öelda hommikuses vahetuses ja me soovisime oma päevi veeta samas rütmis, siis küsisin, kas ma võiks ka hommikukursusel käia ja mind tõsteti kiiresti ümber. Nii et alati tasub oma soovidest ja vajadustest kooli töötajatele teada anda. Üldiselt oligi Malta koolis atmosfäär väga sõbralik ning personal abivalmis ja vastutulelik. Samuti olid kursusekaaslased sõbralikud, avatud ja intelligentsed. Õpetajaid oli kahe nädala jooksul mitmeid, aga oligi huvitav jälgida nende erinevaid õpetamisstiile.

Esimesel nädalal elasesime pojaga kooli poolt pakutavas shared apartmentis, mida jagasime ühe teise Poole perega. Meil oli oma magamistuba (eraldi twin vooditega) ja oma vannituba. Elutuba ja kööki kasutasime ühiselt koos teise perega. Seal oli väga mugav elada, korter asus 200 m kaugusel koolist. Teise nädala otsustasime elada The Diplomat hotellis, et saaks ka mõnusalt puhata ja basseinimõnusid nautida ning näha erinevaid kohti. The Diplomat Hotel asub Sliemas imekauni ja pikalt kulgeva promenaadi ääres. Sealt oli lihtne kooli jalutada – 30 minutit mööda kaunist Vahemere rannikut. Mõnel päeval, kui mu pojal oli vaja kiiresti kooli jõuda, siis kasutasime ka Bolti ja see on Maltal kiiresti kättesaadav ja taskukohane.

Täiendasime oma inglise keele oskust, leidsime uusi sõpru ja avardasime koos maailmavaadet

Osalesime ka kooli poolt pakutavatel ekskursioonidel. Näiteks sattus meie sealoleku ajale Santa Marija püha. Külastasime Mostas asuvat Santa Maria de la Asuncióni kirikut, mis on kuulus oma 37 meetri läbimõõduga kupli poolest ning saime osa tähtpäeva suurejoonelisest pidustusest koos tuhandete inimeste ja rikkaliku ilutulestikuga.

Reisisime ringi ka omapäi ning võtsime paadituuri, et külastada Comino saart ning imelist Blue Lagoon’i. Soovitan just päikeseloojangu kruiisi. Siis on rahvast vähem, ei ole nii palav ning vaated on lummavad. Ühistransporti me ei kasutanud. Kõndisime jalgsi või kasutasime Bolt teenuseid.

Augustis oli Maltal väga palav, aga meil sel suvel vedas, sest see juhtus olema vähem kuumem kui juulikuu.
Veetsin pojaga kvaliteetaega Maltal, jalutasime kaunites kohtades ja külastasime ilusaid restorane mere ääres. Samas, täiendasime mõlemad oma inglise keele oskust, leidsime uusi sõpru-tuttavaid ja avardasime koos maailmavaadet. Jäime oma keeleõppereisiga igati rahule – õppisime ja puhkasime koos. Poeg juba ootab, et saaks tagasi.

Multilingua keeltekooli Keeleõpe välismaal projektijuht on Hannela Tamagno. Võta temaga ühendust, kui plaanid keeleõppereisi keelekeskkonda.