Multilingua vanalinna orienteerumis-õppemänguga õpid nii eesti keelt kui kohalikke vaatamisväärsusi

Actionbound Multilingua vanalinna orienteerumis-õppemäng – kellele ja milleks?

Juba ammu ei toimu kõik keeletunnid ainult klassiruumis. Integratsiooni Sihtasutuse (INSA) eesti keele kursustel peab 10% õppetööst toimuma väljaspool klassiruumi. Seepärast käimegi keeletundide ajal rahvusraamatukogus meie oma eesti keele õpetajate loodud otsimismängu mängimas, ekskursioonidel teatrites ja riigiasutustes, osaleme muuseumiprogrammides, vaatame filme.

Juunis sai valmis uus keeleõppimismäng, mis lõimib omavahel keele õppimise, vanalinnas jalutamise ja õppekavakohase teema “kohalikud loodusobjektid ja vaatamisväärsused”.  Mängu lõi Mutlilingua Keelekeskuse eesti keele õpetaja ja metoodik Ly Leedu. Mäng arendab ka õppijate digipädevust – nutivahendite kasutamist keeleõppe eesmärgil.

Miks orienteerumismäng? Selleks, et Multilingual oleks oma originaalne õppekäik. Selleks, et tutvuda Multilinguast 500 m kaugusel asuva UNESCO maailma kultuuripärandi nimekirja kuuluva Tallinna vanalinnaga.

Vanalinna orienteerumis-õppemäng on mõeldud  B1-B2 tasemel eesti keele õppijale

Rakenduse Actionbound Multilingua vanalinna orienteerumis-õppemäng on mõeldud  B1-B2 tasemel eesti keele õppijale. Äpi abil ja juhendamisel läbitakse vanalinnas rada, mis  on umbes 4 kilomeetrit pikk. Mäng algab Jaani kiriku ees ja lõpeb Viru väravate juures. Rajal on kokku 22 kontrollpunkti.

Iga objekti  otsitakse erinevate vihjete abil, näiteks: Seal töötab 101 tähtsat ja kõrgepalgalist inimest. Selle maja kõrval seisab ilus pikk poiss Hermann 😊. See on lihtne, isegi keeleõppijale, sest loomulikult on tegemist Riigikogu hoonega.

Aga selline küsimus: Siin jahvatati hobustega jahu ja tangu. Selle ümmarguse hoone läbimõõt on 16 meetrit. Siin töötas korraga 16 hobust. Mis see võiks olla?

Otsimist ja kohalejõudmist hõlbustab telefon, mis näitab üsna täpselt, mitu meetrit veel vaja on minna. Kohale jõutud, tuleb lahendada ülesanne. Kõige rohkem on valikvastustega küsimusi, näiteks Mis asus enne sõda Hobuveskis? või Millise krooniku järgi on saanud nime Saiakäigus asuv küüslaugurestoran?

Samuti tuleb otsida aastaarve Millal on asutatud Tallinna raeapteek? või järjestada Toompeal resideerunud valitsejaid. Mõned küsimused on trikiga, nt Mis ei asunud…, et treenida osalejate tähelepanu. Mängu läbimiseks läheb eestlastel aega umbes poolteist tundi, eesti keele õppijal umbes 2 tundi.

Kuidas, kellega ja millal saab rada läbida?

Võimalusi on mitmeid – eesti keele õppijad saavad minna tunni ajal koos õpetaja ja grupiga, hiljem teisele ringile koos oma pere või sõpradega mõnel ilusal päeval sobival ajal. Õppijate tagasiside on olnud väga positiivne. Hinnatakse võimalust tutvuda vanalinnaga, et mäng on informatiivne ja huvitav ning viib kohtadesse, kuhu muidu ei satu. Mängides saab ka keelenalja- “Oo,  ja znaju, eto tserkov Olevik!”

12. juunil mängisid orienteerumismängu ka Multilingua õpetajad. Hea meel on tõdeda, et mänguline teadmiste omandamise vorm inspireeris inglise keele õpetajad looma sellest mängust ingliskeelset varianti. Sügiseks valmivad uued eestikeelsed mängud ka algajatele (A2) ja kõrgtasemele (C1).

 

Kuidas mina saan mängida?

  1. Laadi telefoni alla rakendus “Actionbound”.
  2. Ava  “Leia mäng”.
  3. Ava “Otsi”.
  4. Kirjuta otsingukasti “Multilingua vanalinna mäng”.
  5. Äpp näitab valikus mitu mängu, nt Tallinn, Kuusalu digiseiklus, IIsaku maastikumäng ja Multilingua vanalinna mäng.
  6. Vali “Multilingua vanalinna mäng”.
  7. Alusta mängu.

Head proovimist!