Flipped Classroom

Mina käisin 6.-11. augustil 2018 Firenzes Erasmus+ projekti raames koolitusel “Flipped classroom”.

Firenzesse saabusin 5. augusti õhtul ja mind võttis vastu tohutu palavus – 40 kraadi. Niisugust kuumust vabas õhus ei olnud ma varem kogenud ja kuna ka Eestis oli suvi 2018 erakordselt palav, siis lubasin iseendale, et suvel ma enam kunagi soojale maale ei lähe. Elasin kooli kaudu renditud korteris, mis asus Firenze linnasüdames – minu korterist kooli oli vaid minut aega lippamist. Korteris aga puudus konditsioneer, mis selle kuumusega oleks hädavajalik olnud.

Koolituse “Flipped Classroom” valisin seetõttu, et saada uusi teadmisi metoodikast, millega ma veel väga hästi kursis ei olnud. Meie õpetaja oli Roberto Valdes Mehhikost, kes oli Itaalias elanud vaid kaks aastat. Õpetaja Roberto oli tegelikult hoopis filmitegija ning palju koolituse sisust jäi mulle arusaamatuks – kõik käiski ümber filmitegemise.

Meie grupis oli seitse inimest – kaks Inglismaalt, üks Ungarist, üks Soomest, kaks Bulgaariast ja mina siis Eestist. Taaskord hämmastas mind asjaolu, et grupis oli õppija, kes ei osanud sõnagi inglise keelt – sedakorda oli umbkeelseks esindajaks üks bulgaarlane.

Eesti keeles ei olegi Flipped Classroomi vasteks veel kinnistunud terminit, kasutatakse pööratud klassiruum, tagurpidi klassiruum ja see on õppeprotsessi ülesehitamise meetod, kus õppija omandab uue informatsiooni iseseisvalt, tavaliselt kodus, ja tunnis kasutatakse aeg teadmiste sünteesile õppija-õppija ja õppija-õpetaja suhtluse kaudu. Meetodi põhimõte on see, et lihtsama informatiivse materjali omandab õppija ise ning aega tunnis kasutatakse tegevusteks nagu analüüs, rakendamine või millegi uue loomine. Õpetaja muutub selles meetodis informatsiooni andjast tagasiside andjaks.

Selle meetodi juures on väga oluline osa ka videotel. Video tunnis vaatamise asemel antakse pööratud tunnis video vaatamine kodutööks. Video võib õpetaja ise teha, võib ka otsida sobiva ja teemakohase internetist. Meie koolitaja Roberto rääkis  palju filmižanridest, mille seos teemaga jäi mulle pisut häguseks. Oleksin oodanud rohkem, et saan õppida video tegemist ning  õpetaja tutvustab keskkondasid, kust häid videosid leida, You Tube’i teame ju kõik, aga ehk on midagi veel?

Koolituse nädalasse oli planeeritud ka kolm väga huvitavat ekskursiooni – kaks lühemat linnatuuri ja üks päevatuur Toscanas – San Giminianos ja Sienas – jätsid kustumatu mulje Itaalia loodusest, arhitektuurist ja veinist. Firenze ajalugu ja arhitektuur väärivad kindlasti taaskülastamist, palju jäi veel avastamata. Kindlasti läheksin Firenzesse veel ja soovitan ka kõigile teistele!

Multilingua Keelekeskuse õpetaja Annika Bauer