Ilona Kivisik õppis 2023. a novembris Küprosel neli nädalat inglise keelt. Seal on Multilingua partnerkooliks Limassoli linnas asuv Bayswater Cyprus. Ilona valis General English Standard kursuse, mille raames sai nelja nädala jooksul 80 akadeemilist tundi inglise keele grupiõpet.

Tema vahetu tagasiside:

“Nii õppetöö Küprose koolis kui organisatoorne korraldus Multilingua poolt oli ladus ja arusaadav. Enne esimest koolipäeva oli võimalik arvutis teha keeletaseme test, mille alusel mind määrati sobivasse gruppi. Samas sain grupi taseme soovi ka ise kirja panna (mina valisin algselt A2, aga teisel päeval kolisin B1 gruppi üle).

Igal esmaspäeval, kui kooli saabusid uued õppijad, tehti nendega koosolek. Seal jagati infot väljasõitude, ühiste ürituste jm kohta. Igal esmaspäeval olid tundide vahelised pausid kõikide õpilastega koos ja meile pakuti kooli poolt Küprose traditsioonilisi küpsetisi.

Mina osalesin General English kursusel. Viiel päeval nädalas algasid tunnid kl 9.00 ja lõppesid kl 12.15. Õppepäeval oli 15 minutit pausi. Igal reedel oli õpitu kohta test, mis andis tagasisidet, kui hästi olin nädala jooksul õpitut omandanud.

Kooli õhkkond oli väga sõbralik ja toetav

Kool asub Limassolis logistiliselt heas kohas. Sealne atmosfäär oli väga sõbralik ja toetav. Kõik olid alati abiks. Suurem enamus õpilasi olid venelased, mis mõningal määral ehk pärssis vabal ajal mõeldud omavahelist inglisekeelset suhtlust. Samas, kui midagi küsisin, siis sain ka alati vastuse.

Seega arvan, et oleks võinud ise aktiivsem olla. Uued õpilased liideti (nõusoleku alusel muidugi) WhatsAppi gruppi, kus lepiti kokku kohtumisi koolivälisel ajal. Need toimusid iga kolmapäeva ja reede õhtu. Vahel võttis ka õpetaja nendest kohtumistest osa. Mina osalesin säärasel kohtumisel ühe korra. Oli väga meeleolukas ja lõbus õhtu.

Nagu alguses juba ütlesin, siis lasin ennast alguses A2 gruppi panna, aga sealne tase oli minu jaoks liiga madal. Seda arvas õpetaja teisel päeval, et ma võiks proovida B1 gruppi. Üldiselt said õppijad vabalt valida, kus nad õppida/proovida tahavad, aga seda pidi õppekoordinaatorile lihtsalt ütlema.

B1 grupis meeldis mulle väga just see õpetaja, kes esimesel nädalal tunde andis, aga ta oli asendusõpetaja. Järgmine õpetaja oli ka väga hea, aga mulle endale tundus, et kui lõpuni oleks esimese õpetajaga läinud, siis tulemus oleks veelgi parem olnud.

Seda on keeruline seletada, sest ma ei oska midagi konkreetselt välja tuua (ehk seda, et esimene õpetaja sundis rohkem rääkima ja seletas sõnu avaramalt). Keeletunnid olid huvitavalt planeeritud, oli lõbus ja meeleolukas. Näiteks mängisime Kahooti, kuulasime, arutasime, kirjutasime ja loomulikult ei puudunud ka grammatika.

Ööbimise valisin ise, mis oli koolis ca 2,7 km kaugusel. Korteri rentisin Airbnb’st. Oli hea valik, sest ühistransport ei ole seal kõige paremini organiseeritud ja 30-40 minutit jala kooli minna ei ole soojas ning päikselises kohas palju.

Kuu aega keelekeskkonnas oli tõhusam, kui Eestis õppimine

Kooli poolt pakutavatel ekskursioonidel ma ei osalenud peamiselt sellepärast, et minuga oli kaasas ka minu elukaaslane ja me käisime rohkem omapead. Küll aga sain koolist informatsiooni, kuhu minna ja nad olid väga lahked seda infot minuga jagama. Tean, et minu klassikaaslased võtsid nendest osa ja nad jäid väga rahule.

Kokkuvõtteks võin öelda, et kuu aja pikkune Küprosel viibimine mõjus mu inglise keele oskusele kindlasti efektiivsemalt, kui siin Eestis õppimine, sest ka väljaspool kooli oli pidevalt vaja inglise keeles suhelda.

Soovitan seda kogemust kindlasti igaühele, aga eriti tuleb see kasuks just neile, kes kardavad inglise keeles rääkida.

Tulevikus osaleksin kindlasti veel isegi hea meelega sarnasel intensiivsel inglise keele kursusel keelekeskkonnas, aga ma ilmselt eelistaks siis Maltat – ainult sellepärast, et tekiks võrdlusmoment.”

Kui soovid ka ise Küprosele oma inglise keele oskusi täiendama minna ja ühendada õppimise ja reisimise, siis tutvu partnerkooli pakkumisega me kodulehel SIIN ja võta ühendust Keeleõpe välismaal projektijuht Hannelaga: .