- Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Multilingua Keelekeskus OÜ
- Õppekava nimetus:
B1-taseme inglise suhtluskeele täienduskoolitus, moodul 1 (B1.1), moodul 2 (B1.1), moodul 3 (B1.2) ja moodul 4 (B1.2).
- Õppekavarühm:
„Keeleõpe“.
- Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides):
200 akadeemilist tundi, millest 120 tundi on kontaktõpet ja 80 tundi iseseisvat tööd.
Inglise keele B1-taseme suhtluskeele kursus koosneb neljast moodulist : moodul 1 (B1.1), moodul 2 (B1.1), moodul 3 (B1.2) ja moodul 4 (B1.2). Iga mooduli maht on 30 auditoorset ja 20 iseseisva töö tundi.
- Õppekava koostamise alus:
Euroopa keeleõppe raamdokument: õppimine, õpetamine ja hindamine
“Euroopa keeleõppe raamdokumendi sõsarväljaanne 2023”
- Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:
Moodul 1. Täiskasvanud,kes on lõpetanud Multilingua keelekeskuse A2 taseme kursuse 1.-4. mooduli või A2 taseme kursuse mahuga vähemalt 120 kontakttundi mõnes teises keeltekoolis.
Moodul 2. Täiskasvanud, kes on lõpetanud Multilingua keelekeskuse B1 taseme kursuse 1. mooduli või B1 taseme kursuse mahuga vähemalt 30 kontakttundi mõnes teises keeltekoolis. Moodul 2 toimub moodul 1 jätkukursusena.
Moodul 3. Täiskasvanud, kes on lõpetanud Multilingua keelekeskuse B1 taseme kursuse 2. mooduli või B.1 taseme kursuse mahuga vähemalt 60 kontakttundi mõnes teises keeltekoolis. Moodul 3 toimub moodul 2 jätkukursusena.
Moodul 4. Täiskasvanud, kes on lõpetanud Multilingua keelekeskuse B1 taseme kursuse 3. mooduli või B.1 taseme kursuse mahuga vähemalt 90 kontakttundi mõnes teises keeltekoolis. Moodul 4 toimub moodul 3 jätkukursusena.
- Õppe eesmärk:
Omandada keeleoskuse tase B1, mis võimaldab vastaval moodulil õpitud teemade raames tulla toime iseseisva suhtlemisega ühiskonnas ja jätkata õppimist jätkukursusel (järgmisel moodulil).
- Õpiväljundid:
Kursuse lõpuks:
- saab aru põhilisest infost tuttaval teemal (kool, töö, vaba aeg jne) ning aeglaselt ja selgelt edastatud raadio- või telesaadete põhisisust aktuaalsetel või õppijale huvi pakkuvatel teemadel, suudab jälgida üksikasjalikke juhiseid, mõistab faktiteavet igapäevaelu ja tööga seotud teemadel,
- saab aru tööga seotud tekstidest, samuti isiklikes kirjades esitatud sündmustest, mõtetest ja soovidest, suudab lugeda lühemaid tekste erinevatel teemadel (ajaleheartiklid, kasutusjuhendid, lihtne ilukirjandus),
- vestleb ettevalmistuseta tuttaval, huvitaval või olulisel teemal (pere, hobid, töö jne), kirjeldab kogemusi, sündmusi ja kavatsusi, samuti põhjendab oma seisukohti, annab edasi filmi või raamatu sisu ning avaldab oma arvamust, nõustumist või mittenõustumist, väljendab oma emotsiooni,
- koostab lihtsa seostatud teksti või kirja tuttaval või huvi pakkuval teemal, kirjeldab oma kogemusi ja muljeid, samuti esitab faktiteavet, tuttavatel teemadel võrdlemisi üksikasjalikult.
- Õppesisu teemavaldkondade kaupa:
Moodul 1
- Mina ise ja minu pere
Enda põhjalik tutvustamine. Faktiinfo. Keelestiili valik. Pere päritolu, koosseis jne. Pere traditsioonid. Pühad ja tähtpäevad. Erinevate ankeetide täitmine.
- Haridus
Info hariduse ja õpingute kohta. Haridusasutusi ja haridust puudutavast infost arusaamine. Keelteoskus.
- Elukutse, amet ja töö
Elukutse valik. Erialad ja ametid. Tööpakkumiskuulutused, tööintervjuu, tegevused tööl, tööpäeva kirjeldamine ja oma töö tutvustamine. Töötingimused. Tööülesannete kirjeldamine. CV.
Grammatika teemad:
- Question words
- Present tenses
- Past tenses
- Quantity much and many
- Articles
- Verb patterns
- Present Perfect and Past Simple
- Time clauses
Moodul 2
- Teenindus ja kaubandus
Postiteenused, pangateenused, poed ja kaubanduskeskused, juuksur jne. Kõnetikett teenindusasutustes. Info asukoha, lahtiolekuaegade, teenuse liikide ja hindade kohta. Võrdlemine. Juhendite, reklaamide põhisisu mõistmine. Pretensioon.
- Vaba aeg, harrastused ja meelelahutus
Hobid. Sport. Vaba aja veetmise eelistused. Kino, teater, kontsert jm kultuuriüritused. Vaba aega sisustava teenuse info ja lihtsate juhendite mõistmine. Puhkuse planeerimine ja kirjeldamine.
- Söök ja jook
Kohvikud, restoranid jm toitlustusasutused. Laua reserveerimine, menüü mõistmine, tellimine. Toitumisharjumused. Kombed söögilauas ja kõnetikett. Toitlustuskohtade reklaamide mõistmine. Erivajadused.
Grammatika teemad:
- Passives
- First conditional
- Second conditional
- Present Perfect Continous
- Indirect questions
- Imperatives
- Prepositions of direction
- Prepositions of place
Moodul 3
- Info meie ümber
Aktuaalsed sündmused Kuulutused, teadaanded, reklaam. Kohad ja tegevused. Päevakajalised sündmused.
- Keskkond, ilm ja loodus
Ilmateate mõistmine ja ilma kirjeldamine. Aastaajad. Ilmastikuolud. Loodushoid. Kohalikud loodusobjektid ja vaatamisväärsused. Linnud, loomad, taimed.
- Reisimine ja transport
Ühistransport, reisi planeerimine, piletiostmine. Tee küsimine ja juhatamine. Majutusasutused, toa broneerimine. Vaatamisväärsused. Postkaardi kirjutamine. Reisikirjeldus. Eelistused ja pretensioon.
Grammatikateemad:
- used to
- Must and have to
- Comparative adverbs
- The order of adjectives
- Negative questions
- Reported speech
Moodul 4
- Eluase ja kinnisvara
Kodukoha kirjeldus. Elamistingimused. Mööbel. Kodutehnika. Kodutööd. Hooldustööd. Kodu ost, müük, üürimine. Külaliste kutsumine. Kõneetikett külas. Päeva tegevuste kirjeldamine.
- Enesetunne ja tervis
Enesetunne ja kaebused. Isiklik hügieen. Arsti vastuvõtule registreerimine. Haiglas ja polikliinikus. Apteegis. Kiirabi kutsumine.
- Avalikud asutused
Asjaajamine ametiasutustes. Tööga seotud info. Orienteerumine tööks vajalikes dokumentides. Keelestiili valik.
Grammatikateemad:
- Question words
- Present tenses
- Past tenses
- Quantity much and many
- Articles
- Verb patterns
- Present Perfect and Past Simple
- Time clauses
- Passives
- First conditional
- Second conditional
- Present Perfect Continous
- Indirect questions
- Imperatives
- Prepositions of direction
- Prepositions of place
- used to
- Must and have to
- Comparative adverbs
- The order of adjectives
- Negative questions
- Reported speech
- Õppemeetodid:
Rakendatakse paindlikku metoodilist käsitlust, mis võimaldab õpet kohandada õppija vajadustele. Kasutatakse erinevaid aktiivõppe meetodeid sh rollimängud, õppemängud, mida rakendatakse paaris-, väikegrupi- või rühmatöös. Töö autentselähedaste algmaterjalidega sh video vaatamine ja analüüsimine, lugemis- kuulamis-, kirjutamis- ja tõlkeharjutused. Kasutatakse ka kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õpikeskkondi.
- Iseseisev töö:
Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks, sõnavara õppimine, praktiseerimine keelekeskkonnas. Iseseisev õppimine digikeskkonnas.
- Õppekeskkonna kirjeldus:
Multilingua Keelekeskuse õpperuumid asuvad Tallinnas aadressil Roosikrantsi 11, 2. korrus.
Õppetöö läbiviimiseks on kohaldatud kaheksa ruumi, mis on sisustatud laudade ja toolidega. Iga õpperuum on varustatud digitaalse tahvli ja arvutiga, lisaks riiulitega õppematerjalide tarbeks. Lisaks õpperuumidele on Multilingua Keelekeskuses avatud kontoriruum, kus asub kooli raamatukogu koos paljundusmasina ja printeriga, lisaks on õpetajate töö- ja puhkeruum, varustatud arvutite ja printeriga. Multilingua Keelekeskuse kasutuses olevad ruumid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Ruumid on ligipääsetavad ratastooliga.
Veebikursus toimub keskkonnas Zoom või Teams. Veebikursuse läbiviimiseks on tehnilistest vahenditest õpetajal kasutada arvuti, kõrvaklapid, mikrofon ja veebikaamera. Õppijatel on vaja arvutit (sobib ka nutitelefon, tahvelarvuti) ja internetiühendust.
- Õppematerjalide loend:
- John and Liz Soars New Headway intermediate Oxford University Press
- Simon Clarke In Company intermediate Macmillan
- Ian Badger, Pete Menzies English for Business Life intermediate Marshall Cavendish Education
- Will Forsyth Clockwise intermediate Oxford University Press
- Raymond Murphy English Grammar in Use Cambridge University Press
- Bill Mascull Business Vocabulary in Use Cambridge University Press
- Chris Gough English Vocabulary Organiser Language Teaching Publications
- Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundides ja lõputesti sooritamine.
Iga mooduli lõpus tuleb sooritada koolitusfirmasisene test, mis hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele. Testi võib läbi viia jooksvalt.
- Hindamiskriteeriumid:
- Kuulamine – saab aru küsimustest ja kuuldud info, raadio- ning telesaadete põhissisust. Lõputestis hindamiseks kuulatakse dialoogi ja vastatakse kas valikvastusega või vabade vastustega küsimustele põhisisu kohta.
- Lugemine – mõistab tekstide sisu, saab aru sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldustest, saab aru tööga seotud sõnavarast ja tekstidest, lünkharjutuste tegemisel tunneb ära korrektse grammatilise vormi, arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil. Lõputestis hindamiseks kontrollitakse valikvastustega harjutusega või tekstijärgsete küsimustega.
- Rääkimine – räägib ettevalmistuseta endast, oma perest, igapäevaelust ja tööst, plaanidest ja kavatsustest. Lõputesti suulises osas teeb dialoogi rollikaardi andmete põhjal.
- Kirjutamine – koostab seostatud teksti, kirjeldab oma kogemusi ja muljeid, moodustab grammatiliselt korrektseid lauseid. Lõputestis koostab 50-sõnalise kutse või teate.
- Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend):
Tunnistus mooduli läbimise kohta väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud st, et õppija on osalenud vähemalt 70% kontakttundides ja sooritanud lõputesti. Tunnistusel on kirjas õppija nimi ja isikukood, läbitud kursuse ja õppekava nimetus, kursuse maht ehk akadeemiliste tundide arv, kursuse toimumise aeg, Multilingua Keelekeskuse registrikood ja registreerimisnumber EHIS-es, tegevusloa number ja kuupäev. Tunnistus on allkirjastatud kursuse läbi viinud õpetaja või keelekeskuse esindaja poolt. Tunnistuse juurde kuulub lisa, kus on märgitud omandatud õpiväljundid ja õpiväljundite saavutatuse hindamise viisid.
Tõend kursusel osalemise kohta väljastatakse õppija soovil ka siis, kui õpitulemusi ei saavutatud (lõputesti ei sooritatud), kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides. Tõendi allkirjastab keelekeskuse esindaja.
Tunnistus kogu tasemekursuse läbimise kohta väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud st, et õppija on osalenud vähemalt 70% kontakttundides ja sooritanud lõputesti. Tunnistusel on kirjas õppija nimi ja isikukood, läbitud kursuse ja õppekava nimetus, kursuse maht ehk akadeemiliste tundide arv, kursuse toimumise aeg, Multilingua Keelekeskuse registrikood ja registreerimisnumber EHIS-es, tegevusloa number ja kuupäev. Tunnistus on allkirjastatud kursuse läbi viinud õpetaja või keelekeskuse esindaja poolt. Tunnistuse juurde kuulub lisa, kus on märgitud omandatud õpiväljundid ja õpiväljundite saavutatuse hindamise viisid.
Tõendeid ja tunnistusi võib väljastada kas paberkandjal või elektrooniliselt.
- Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Inglise keele kursusi läbi viivad õpetajad omavad kõik õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele inglise keele õpetamise pikaajalist kogemust.
- Õppekava kinnitamise aeg: aprill 2017, muudetud 7. august 2025
1. Täienduskoolitusasutuse nimetus:
Multilingua Keelekeskus OÜ
2. Õppekava nimetus:
B1-taseme inglise suhtluskeele täienduskoolitus, moodulid B1.1 ja B1.2.
3. Õppekavarühm „Keeleõpe“
„Inglise keel“.
4. Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides):
B1-taseme kogumaht on 200 akadeemilist tundi, millest 120 tundi on kontaktõpet ja 80 tundi iseseisvat tööd. Õpe koosneb 2 moodulist: moodul 1 (B1.1), moodul 2 (B1.2). Mõlema mooduli maht on 60 auditoorset ja 40 iseseisva töö tundi.
Suhtluskeele intensiivkursus koosneb 24 või 36 akadeemilisest tunnist kontaktõppest ning vastavalt 12 või 24 tunnist iseseisvast õppest.
5. Õppekava koostamise alus:
Euroopa keeleõppe raamdokument
6. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:
Täiskasvanud, kes on lõpetanud inglise keele A2 taseme keelekursuse või on sooritanud A2 taseme eksami või on sooritanud Multilingua kodulehel oleva testi tasemel A2.
7. Õppe eesmärk:
Omandada keeleoskuse tase B1 – iseseisev keelekasutaja.
8. Õpiväljundid:
Kursuse lõpuks:
- saab aru põhilisest infost tuttaval teemal (kool, töö, vaba aeg jne) ning aeglaselt ja selgelt edastatud raadio- või telesaadete põhisisust aktuaalsetel või õppijale huvi pakkuvatel teemadel
- saab aru tööga seotud tekstidest, samuti isiklikes kirjades esitatud sündmustest, mõtetest ja soovidest
- oskab ettevalmistuseta vestelda tuttaval, huvitaval või olulisel teemal (pere, hobid, töö jne), oskab kirjeldada kogemusi, sündmusi ja kavatsusi, samuti põhjendada oma seisukohti, oskab edasi anda filmi või raamatu sisu ning avaldada oma arvamust
- oskab koostada lihtsat seostatud teksti või kirja tuttaval või huvi pakkuval teemal, oskab kirjeldada oma kogemusi ja muljeid
9. Õppesisu teemavaldkondade kaupa:
- Mina ise ja minu pere
Enda põhjalik tutvustamine. Faktiinfo. Keelestiili valik. Pere päritolu, koosseis jne. Pere traditsioonid. Pühad ja tähtpäevad. Erinevate ankeetide täitmine. - Haridus
Info hariduse ja õpingute kohta. Haridusasutusi ja haridust puudutavast infost arusaamine. Keelteoskus. - Elukutse, amet ja töö
Elukutse valik. Erialad ja ametid. Tööpakkumiskuulutused, tööintervjuu, tegevused tööl, tööpäeva kirjeldamine ja oma töö tutvustamine. Töötingimused. Tööülesannete kirjeldamine. CV. - Teenindus ja kaubandus
Postiteenused, pangateenused, poed ja kaubanduskeskused, juuksur jne. Kõnetikett teenindusasutustes. Info asukoha, lahtiolekuaegade, teenuse liikide ja hindade kohta. Võrdlemine. Juhendite, reklaamide põhisisu mõistmine. Pretensioon. - Vaba aeg, harrastused ja meelelahutus
Hobid. Sport. Vaba aja veetmise eelistused. Kino, teater, kontsert jm kultuuriüritused. Vaba aega sisustava teenuse info ja lihtsate juhendite mõistmine. Puhkuse planeerimine ja kirjeldamine. - Söök ja jook
Kohvikud, restoranid jm toitlustusasutused. Laua reserveerimine, menüü mõistmine, tellimine. Toitumisharjumused. Kombed söögilauas ja kõnetikett. Toitlustuskohtade reklaamide mõistmine. Erivajadused. - Info meie ümber. Aktuaalsed sündmused
Kuulutused, teadaanded, reklaam. Kohad ja tegevused. Päevakajalised sündmused. - Keskkond, ilm ja loodus
Ilmateate mõistmine ja ilma kirjeldamine. Aastaajad. Ilmastikuolud. Loodushoid. Kohalikud loodusobjektid ja vaatamisväärsused. Linnud, loomad, taimed. - Reisimine ja transport
Ühistransport, reisi planeerimine, piletiostmine. Tee küsimine ja juhatamine. Majutusasutused, toa broneerimine. Vaatamisväärsused. Postkaardi kirjutamine. Reisikirjeldus. Eelistused ja pretensioon. - Eluase ja kinnisvara
Kodukoha kirjeldus. Elamistingimused. Mööbel. Kodutehnika. Kodutööd. Hooldustööd. Kodu ost, müük, üürimine. Külaliste kutsumine. Kõneetikett külas. Päeva tegevuste kirjeldamine. - Enesetunne ja tervis
Enesetunne ja kaebused. Isiklik hügieen. Arsti vastuvõtule registreerimine. Haiglas ja polikliinikus. Apteegis. Kiirabi kutsumine. - Avalikud asutused
Asjaajamine ametiasutustes. Tööga seotud info. Orienteerumine tööks vajalikes dokumentides. Keelestiili valik.
Grammatika
- Question words
- Present tenses
- Past tenses
- Quantity much and many
- Articles
- Verb patterns
- Present Perfect and Past Simple
- Time clauses
- Passives
- First conditional
- Second conditional
- Present Perfect Continous
- Indirect questions
- Imperatives
- Prepositions of direction
- Prepositions of place
- used to
- Must and have to
- Comparative adverbs
- The order of adjectives
- Negative questions
- Reported speech
10. Õppemeetodid:
Rollimängud, video vaatamine ja analüüsimine, kuulamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö.
11. Iseseisev töö:
Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks, sõnavara õppimine, praktiseerimine keelekeskkonnas.
12. Õppekeskkonna kirjeldus.
Multilingua Keelekeskuse õpperuumid asuvad Tallinnas aadressil Roosikrantsi 11, 2. korrus.
Õppetöö läbiviimiseks on kohaldatud seitse ruumi, mis on sisustatud laudade ja toolidega. Iga õpperuum on varustatud digitaalse tahvli ja arvutiga, lisaks riiulitega õppematerjalide tarbeks. Lisaks õpperuumidele on Multilingua Keelekeskuses avatud kontoriruum, kus asub kooli raamatukogu koos paljundusmasina ja printeriga, lisaks on õpetajate töö- ja puhkeruum, varustatud arvutite ja printeriga. Multilingua Keelekeskuse kasutuses olevad ruumid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele. Ruumid on ligipääsetavad ratastooliga.
Veebikursus toimub keskkonnas Zoom, Teams või Skype. Veebikursuse läbiviimiseks on tehnilistest vahenditest õpetajal kasutada arvuti, kõrvaklapid, mikrofon ja veebikaamera. Õppijatel on vaja arvutit (sobib ka nutitelefon, tahvelarvuti) ja internetiühendust.
13. Õppematerjalide loend:
- John and Liz Soars New Headway intermediate Oxford University Press
- Simon Clarke In Company intermediate Macmillan
- Ian Badger, Pete Menzies English for Business Life intermediate Marshall Cavendish Education
- Will Forsyth Clockwise intermediate Oxford University Press
- Raymond Murphy English Grammar in Use Cambridge University Press
- Bill Mascull Business Vocabulary in Use Cambridge University Press
- Chris Gough English Vocabulary Organiser Language Teaching Publications
14. Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine 70% kontakttundides.
Kursuse lõpus tuleb sooritada koolitusfirmasisene B1 taseme lõputest/eksam, mis hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.
15. Hindamismeetod. Hindamiskriteeriumid:
- Kuulamine – saab aru küsimustest ja kuuldud info, raadio- ning telesaadete põhissisust
- Lugemine – mõistab tekstide sisu, saab aru sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldustest, saab aru tööga seotud sõnavarast ja tekstidest, lünkharjutuste tegemisel tunneb ära korrektse grammatilise vormi, arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil
- Rääkimine – räägib ettevalmistuseta endast, oma perest, igapäevaelust ja tööst, plaanidest ja kavatsustest
- Kirjutamine – oskab koostada seostatud teksti, kirjeldada oma kogemusi ja muljeid, oskab moodustada grammatiliselt korrektseid lauseid
16. Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend):
Tunnistus mooduli läbimise kohta väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud st, et õppija on osalenud vähemalt 70% kontakttundides ja sooritanud lõputesti. Tunnistusel on kirjas õppija nimi ja isikukood, läbitud kursuse ja õppekava nimetus, kursuse maht ehk akadeemiliste tundide arv, kursuse toimumise aeg, Multilingua Keelekeskuse registrikood ja registreerimisnumber EHIS-es, tegevusloa number ja kuupäev. Tunnistus on allkirjastatud kursuse läbi viinud õpetaja või keelekeskuse esindaja poolt. Tunnistuse juurde kuulub lisa, kus on märgitud omandatud õpiväljundid ja õpiväljundite saavutatuse hindamise viisid.
Tõend kursusel osalemise kohta väljastatakse õppija soovil ka siis, kui õpitulemusi ei saavutatud (lõputesti ei sooritatud), kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides. Tõendi allkirjastab keelekeskuse esindaja.
Tõendeid ja tunnistusi võib väljastada kas paberkandjal või elektrooniliselt.
17. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Inglise keele kursusi läbi viivad õpetajad omavad kõik õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele inglise keele õpetamise pikaajalist kogemust.
18. Õppekava kinnitamise aeg: 1. Aprill 2017