Lõimitud aine- ja keeleõpe
Muljeid Erasmus+ koolituselt Firenzes
24.07.-29.07.2017
Ly Leedu ja Ruta Bergman
Osalesime juuli viimasel nädalal Firenzes Europass Teacher Academy kursusel CLIL in Practice. CLIL on lõimitud aine- ja keeleõpe e LAK-õpe, mille populaarsus ka Eestis järjest tõuseb. Kuidas seda paremini kasutada täiskasvanute keelekursustel, seda läksimegi Erasmus+ stipendiumiga Itaaliasse õppima.
Meie õpetaja oli Sheila Corwin, ameeriklanna, kes on elanud pikalt Itaalias ja kes tegutseb õpetajate koolitajana juba 20 aastat. Grupis oli lisaks meile kaks hispaanlannat, Itaalia juurtega kanadalanna ja Itaalias keeltekooli pidav inglanna.
Pärast esimest koolituspäeva tundus, et metoodilises mõttes polegi midagi uut. Nädala lõpuks jõudsime vastupidisele arvamusele. Kogu kursus oli väga hästi läbi mõeldud ja terviklik. Iga päev käsitles erinevat teemat käsitledes Firenzet erinevate nurkade alt. Iga päeva teises pooles toimus ekskursioon ühte Firenze muuseumisse, mis oli seotud hommikul õpitud teemaga, nt kui teemaks oli “Art in Florence”, siis õppisime tundma Michelangelo ja Botticelli elu ja loomingut ja õhtul külastasime Casa Buonarrotit (Michelangelo muuseum).Kui läbivaks teemaks oli Medici pere lugu, siis kõik hommikul tehtud harjutused erinevate osaoskuste arendamiseks olid temaatiliselt seotud Medici perega. Pärastlõunal külastasime ekskursioonil Mediciga seotud kohti ja õhtul viidi meid teatrisse vaatama “Medici Show-d”. Medicid valitsesid Firenzet 5 sajandit. Viimase päeva teema oli “Food and Fashion in Florence”. Pärast “koolitunde” viis õpetaja meid kursuse lõpetamise puhul Roberto Cavalli kohvikusse ja tegi kõigile õppijatele kohvi välja. Seejärel tutvusime veel Salvatore Ferragamo muuseumiga.
Uskumatult põnev oli vahelduseks olla õppija rollis. Keeletase grupis oli väga ebaühtlane: kaks inglise keelt emakeelena rääkijat, kaks vähese inglise keele oskusega (A2-B1) hispaanlannat ja meie seal vahepeal. Oli huvitav jälgida, kuidas meie õpetaja sellega toime tuli ja jooksvalt materjale kohandas ning õppijaid abistas. Sarnaseid olukordi tuleb ette ka meie keeletundides ning kogetu aitab meil oma õppijaid paremini mõista.
Suuremat osa kursusel õpitust me tegelikul juba teadsime, aga eks ole uus tihtipeale ära unustatud vana. Vanad võtted uues kuues, meetodite kogemine õppija rollis – kõik see andis meile värskendava tõuke eriti kõrgemate tasemete tulevaseks õpetamiseks. Kuna me õpetame eelkõige keelt, siis see kursus andis hulga ideid, kuidas lõimida igapäevaelu sündmusi ja temaatikat oma keelekursuste programmi. Eesti disain, Eesti mood, Eesti muusika, Eesti toit – see kõlab ju huvitavalt! Õppijatele annab see aga võimaluse õppida korraga nii keelt kui tutvuda Eesti eluga.
Inspireeriv oli olla samal kursusel kahekesi, sest sel moel sai nii jooksvalt kui päeva lõpus kõik omavahel läbi arutada ning uued ideed kohe kirja panna. Esimesed töölehed on valminud ja oma õppijatega läbi juba augustis. Pikemat kokkuvõtet õpitust ja meie värsketest ideedest kuulete lähemalt juba oktoobri õpitoas!
Ly Leedu ja Ruta Bergman on Multilingua Keelekeskuse eesti keele õpetajad