Kaja Kuuseok Roomas

Õpetaja blogipostitus: Kõik teed viivad Rooma

Seekord viis Erasmus+ raames korraldatud õpirännak Rooma Kaja, kes osales 8.-14. augustil seminaril INNOVATIVE APPROACHES IN EDUCATION (maakeeli: uuenduslikud lähenemisviisid hariduses).

Kaja Kuuseok Roomas

Alustuseks võiks tulla selle lõputute variatsioonidega vanasõna „Kõik teed viivad Rooma“ algmõtte juurde. Kui vahetevahel kaotad ennast argiaskeldustes ära, toimid praktiliselt robotina lihasmälus olevate tegevuste täitmisel, siis kargema-kaugema vaate annab füüsiline teelolek –  iga teekond annab võimaluse mõelda kodustele asjadele teistmoodi. See võimalus ahvatleski, sest mida uut saab õppida väljaspool Eestit? (Veebi)väli jagab maailmas kiiresti laiali info, olgu see uudne-uuenduslik või hästi ära unustatud vana… ja Multilinguas korraldatud õpetajate täienduskoolitus on suurepärasel tasemel.

Enne seminari sisu kirjeldamist võiks liikuda teekonna mõtestamisest (õnneks on Tallinn-Rooma otselend olemas) veel iidse linna enda juurde. Küllap on kõigil oma suhe selle linnaga, tekkinuna ajalugu õppides, raamatuid ja filme vaadates, kunstiteoseid nautides, linna külastades. Vatikani muuseum, Püha Peetruse Basiilika, Pantheon, Hispaania trepid, Trevi purskkaev, Palatinuse mägi, Colosseum … saame aina  jätkata  maailma kultuuripärlite nimetamist. Nädala aja jooksul saab  üht-teist tajuda neid ehitus/kunsti/kujundus-imesid külastades.

Koolitus oli praktiline, grupitööna lõime draamaõppe tunnikava

Lõpuks jõuame ka seminarini. Cappadocia Education Organizationi korraldatud 7-päevane seminar oli hästi läbi mõeldud ja suurepäraselt korraldatud. Õppegrupp oli mõnusalt kompaktne: 10 inimest. Osalejateks olid õpetajad kahest Rumeenia koolist ja täiskasvanute õpetaja Kreekast.

Tegu oli praktilise koolitusega, kus sai läbi teha soojendusharjutusi (nii nn jäälõhkujaid ehk uue grupi käivitamise kui ka teatud teema alustamiseks), energia tõstmise harjutusi kui tasakaalustavaid harjutusi. Tasakaalustavaid harjutusi saab kasutada just keskendumisvõime ja tähelepanu juhtimise treenimiseks, kasutatakse mindfulness-tüüpi tehnikaid. Grupitööna sai loodud vabalt valitud teemal draamaõppe tunnikava ja kaasa tehtud mitmes draamaõppe võttes.

Arutelu teemaks oli ümberpööratud õpe, kus saab hästi kasutada interaktiivseid võimalusi, nt Explain Everything, Knovio, EdPuzzle. Õppe mitmekesistamiseks sai tutvutud selliste keskkondadega nagu Voki, Animoto, Popplet, PosterMyWall, Answergarden, Padlet. Koostatud materjalid saab panna veebiriiulisse,  selleks on hea kasutada Wakeleti keskkonda.

Kaja Kuuseok Roomas

Enne reisi olin küsimuse ees, mida meenena kaasa võtta, pöördusin lausa me eesti keele õpetaja ja metoodiku Ly Leedu poole, kes soovitas soojalt ninni-nänni kaasavõtmine unustada. Eestist sai kaasa võetud sini-must-valge paberiga kommid, mida sai jagada toredatele kaaslastele ja juhendajale, kui kätte jõudis head-aega-kohvi joomine. Need maitsesid ülihästi Itaalia kohvi kõrvale.

Artikli autor on eesti keele õpetaja Kaja Kuuseok