Õpetajate Leht: Mitteformaalne keeleõpe võiks saada keeleõppe pärisosaks!
Multilingua laste ja noorte keeleõppe projektijuht
kirjutab tänases Õpetajate Lehe artiklis sellest, et keeltekoolid ja üldhariduskoolid võiksid teha koostööd lastele ja noortele võõrkeele õpetamises.Viimastel aastatel oleme märganud huvi kasvu laste ja noorte mitteformaalse ehk sellise keeleõppe vastu, mis toimub väljaspool koolitunde keeleklubides ja -laagrites.
Millest tuleneb suurenenud huvi ja vajadus õppida võõrkeeli lisaks kohustuslikule kooliprogrammile, analüüsivad õpetajad, kes ei õpeta lastele ja noortele võõrkeelt mitte ainult Multilingua keeltekoolis, vaid ka üldhariduskoolis.
Keelelaagrite ja -klubide eelis koolitundide ees seisneb inglise ja vene keele õpetaja Margarita Demtšenko arvates selles, et õpetaja ei pea lähtuma õppekavast ning panema hindeid. Samas puudub õpilastel hirm ebaedu ees. „Kuigi eesti koolides on õpetajatel üsna suur vabadus õppekava läbiviimisel, piiravad kohustuslik hindamine ning õpetaja vastutus õpilaste tulemuste eest õpetaja loomingulisust tundide kavandamisel ja läbiviimisel,“ märgib Demtšenko.
Täispikka artiklit loe palun Õpetajate Lehest.