Erasmus+ õpiränne 2019 Norwichi: mitte kõik õpetajad (ja mitte igas riigis) ei ole arvutikasutamises pädevad

Advanced Language, Materials and Methodology 2019. aasta september algas mulle seekord Norwichis, väikeses kenas linnas, mis asub Londonist kolmetunnise rongisõidu kaugusel. Nimelt veetsin ma nädala NILE’s (Norwich Institute for Language Education) osaledes koolitusel Advanced Language, Materials and Methodology.

Nagu ka eelmistel aastatel, peatusin ma sellelgi korral kodumajutuses, et saada osa kohalikust pereelust ja õhtustest vestlustest. Seekord oli minu kodumajutuses ka üks inglise keele õpetaja Hispaaniast, Susanna. Tema osales NILE’s CLIL koolitusel. Arvestades, et enamus koolipäevadest veetsime istudes ja aktiivselt õppides, siis otsustasin ühistranspordi asemel kõndida kooli ja tagasi. Susanna oli rõõmuga nõus koos minuga igahommikust 5 km pikkust jalutuskäiku ette võtma.

Koolitajad lähenesid meile individuaalselt ja loominguliselt

Kogu kooli peale oli septembri esimesel nädalal ainult 16 õpetajatele mõeldud koolitustel osalejat. Seltskond oli aga siiski üsnagi rahvusvaheline. Kõige kaugem osaleja oli Alan Brasiiliast. Minuga oli Advanced Language, Materials and Methodology koolitusel kokku 5 inimest Poolast, Sloveeniast ja Prantsusmaalt. Kuna meid oli kokku oodatust vähem, siis  koolitajad meile suht individuaalselt ja loominguliselt, vahest mõeldes tegevusi välja jooksvalt koolituspäeva käigus.

Esimeses päeva lõpuks olin jõudnud juba päris mitu korda kogu ettevõtmises pettuda, kuna enamus aega oli kulunud selle peale, et iga osaleja saaks ligipääsu kooli online materjalidele. Kuna osalejad olid väga erineva taustaga ja keeletasemega, siis võttis koolitajal pool päeva aega enne, kui kõik olid suutnud süsteemi sisse logida. See pani mind mõtlema, et ma võtan arvutikasutamise oskust vist liiga iseenesest mõistetavana, mitte kõik õpetajad (ja mitte igas riigis) ei ole selles pädevad.

Minu ootused natukene suuremad

Teine päev oli minu rõõmuks kasulikum ja sain tutvuda erinevate materjalidega. Kolmas päev oli jällegi nii ja naa. Meie grupil toimusid tunnid koos teise grupiga ning see ühistund polnud vist väga läbimõeldud ja ma tundsin, et oleks võinud midagi rohkem kasulikku teha. Kokkuvõttes jäin ma oma ühenädalase koolitusega enam-vähem rahule. Arvatavasti olid minu ootused natukene suuremad, kui see, mida ma sealt kokkuvõttes sain, ja see tekitas väikese pettumustunde. Põhjus oli vist selles, et mina tegelen igapäevaselt täiskasvanute koolitamisega, aga teised minuga samal koolitusel osalejad õpetavad alg- ja põhikoolides. Kahjuks ei saa ma
kõiki meile näidatud ja tutvustatud meetodeid ja materjale igapäevaselt oma töös rakendada, aga silmaringi laiendamiseks olid need vägagi kasulikud. Uute asjade õppimine on tore isegi siis, kui kõik ei leia koheselt rakendust.

Multilingua Keelekeskuse inglise keele õpetaja Kristel Pajusaar